| کد خبر: 195356 |

◄ درخواست 110 سرمایه‌گذار برای حضور در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی اعلام کرد: بیش از ۱۱۰ سرمایه گذار درخواست حضور در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی را داشته‌اند که عمدتاً در حوزه های تولیدی و صادرات و واردات است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی اعلام کرد: بیش از ۱۱۰ سرمایه گذار درخواست حضور در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی را داشته‌اند که عمدتاً در حوزه های تولیدی و صادرات و واردات است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی رستمی در نشست خبری امروز (هفتم شهریورماه) به این نکته اشاره کرد که شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی برای تسریع در دستیابی به هدف و مأموریت اصلی این فرودگاه که تبدیل شدن به هاب دوم مسافر و هاب اول منطقه است به همین جهت قانون‌گذار امتیازاتی مانند منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی دریافت کرده است تا بتواند به ماموریت اصلی خود برسد.

او در ادامه افزود: بر اساس طرح جامع فرودگاه امام که با حضور و مشارکت مشاوران داخلی و خارجی به سرانجام رسید، شهرفرودگاهی امام خمینی در سه فاز  و در دوره‌های ٥ ساله؛ ١٠ و ١٥ ساله به هدف نهایی خود یعنی جابجایی ١١٠ میلیون مسافر و بیش از ٤ میلیون تن بار می‌رسد.

این مقام مسئول در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در خصوص فاز اول طرح جامع توضیح داد: در این فاز که ترمینال سلام و توسعه اپرون و شروع کار منطقه آزاد هدفگذاری شده بود که اکنون محقق شده است.

او ضمن تاکید بر اینکه توسعه زیر ساخت‌ها از محل درآمدهای شرکت نیز در فازهای دوم و سوم طرح جامع پیگیری می‌شود، ابراز کرد:  در فاز دوم طرح جامع فرودگاهی نیز، شهر فرودگاهی امام باید در طول ۱۰ سال به جذب سرمایه گذاری و افزایش ظرفیت منابع در این فرودگاه اقدام کند؛ ضمن اینکه در فاز سوم نیز بتواند به ظرفیت نهایی فرودگاه امام مبنی بر جابجایی سالانه ۱۱۰ میلیون مسافر و ۴.۵ میلیون تن بار اقدام کرده است.

رستمی در رابطه با برقراری پروازهای داخلی از فرودگاه امام گفت: اولین پرواز داخلی از فرودگاه امام چند هفته گذشته انجام گرفت و در روزهای آینده نیز پرواز فرودگاه امام خمینی- مشهد- تاجیکستان را راه اندازی خواهیم کرد.

او در خصوص جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد شهر فرودگاهی تصریح کرد:  بیش از ۱۱۰ سرمایه‌گذار درخواست حضور در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی را ارسال کرده اند که عمدتاً در حوزه های تولیدی و صادرات و واردات است.

رستمی در خصوص ارزیابی انجام شده از میزان رضایت ایرلاین‌ها و مردم از راه‌اندازی پروازهای داخلی فرودگاه امام نیز گفت: پروازهای کانکشن(اتصالی) مورد استقبال ایرلاین‌ها قرار گرفته است؛ پیشتر ایرلاین‌ها مجبور بودند برای پروازهای خارجی هواپیمای خود را خالی به فرودگاه برسانند اما اکنون از  استان‌های مختلف با مسافر داخلی به این فرودگاه می‌رسند و بعد برای مقصد خارجی مسافرگیری می‌کنند.

وی از آمادگی فرودگاه بین المللی امام خمینی برای پروازهای اربعین خبر داد و گفت: ظرفیت افزایش پروازها در ایام اربعین در فرودگاه وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.