| کد خبر: 194774 |

بیرجند تا چهار سال آینده به راه‌آهن سراسری متصل می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی و شبکه سراسری راه آهن تا چهار سال آینده با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.

تین نیوز

استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی و شبکه سراسری راه آهن تا چهار سال آینده با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد صادق معتمدیان در این باره اظهار داشت: روز گذشته هیات دولت مصوبه بسیار خوبی برای خراسان جنوبی داشت که احداث راه آهن و اتصال مرکز استان به شبکه ریلی بود.

وی با بیان اینکه راه آهن یکی از مطالبات به حق و اصلی مردم خراسان جنوبی است افزود: برای توسعه محور شرق و اتصال چابهار و سرخس لازم بود که عملیات اجرایی راه آهن در استان آغاز شود اما بنا به دلایلی خراسان جنوبی تنها استانی است که  هیچگونه عملیات اجرایی در بحث راه آهن سراسری انجام نشده است. 

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان رضوی مراحل نهایی این پروژه در حال انجام است و در سیستان و بلوچستان نیز قطعات مختلف از سال قبل آغاز و به صورت پروژه هم اتصال چابهار به زاهدان و زاهدان به زابل پیگیری شده است. 

وی با اشاره به هدف‌گذاری استان در این خصوص از سال‌ها قبل گفت: هدف این بود که به صورت میان مدت شهرستان بیرجند به عنوان مرکز استان را بتوانیم در زمان بندی مشخص به نزدیک‌ترین ایستگاه راه آهن منطقه متصل کنیم که این نقطه ایستگاه یونسی در گناباد است. 

معتمدیان با بیان اینکه  در هدف‌گذاری ۲  پروژه دنبال شده است افزود: پروژه اول از طریق وزیر راه و شهرسازی،  جلسات متعدد از سال گذشته مشترک با حضور مجمع نمایندگان و مسئولان مربوطه برگزار کردیم که یکی از مطالبات جدی و اصلی بحث راه آهن و اتصال بیرجند به یونسی بود و مراحل مطالعه و مناقصه انجام شده است.
 
وی بیان کرد: در مرحله اول قطعه ۳۲ کیلومتری از شهرستان بیرجند شروع می‌شود و مدیرعامل شرکت زیرساخت در آخرین مذاکره  هفته آینده را برای مرحله نهایی تعیین پیمانکار مشخص کرده است. 

استاندار خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از اینکه در چند هفته آینده تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی را شاهد باشیم گفت: بیش از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار از محل  منابع دولتی برای این پروژه تعیین شده است که انتظار می‌رود کمتر از ۲ سال به بهره‌برداری برسد. 

وی همچنین اتصال بیرجند به ایستگاه یونسی را یکی دیگر از اهداف دنبال شده در بحث راه آهن مطرح کرد و افزود: این مهم در قالب پروژه بزرگتر به شکل مدل جدید اجرایی می‌شود. 

معتمدیان با اشاره به تشکیل کنسرسیومی از پنج شرکت بزرگ فعال در کشور اضافه کرد: بر اساس مصوبه روز گذشته دولت وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت اجازه دارد قرارداد مشارکتی با این کنسرسیوم منعقد کنند که در برنامه زمان بندی شده چهار ساله مسیر بیرجند به یونسی به طول ۲۷۱ کیلومتر مطالعه، طراحی ، تامین مالی و اجرا شود. 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.