| کد خبر: 79473 |

رئیس پلیس راهور عنوان کرد:

◄آغاز رسمی فعالیت خودروهای دوربین دار پلیس راهور

تین نیوز | رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از شروع به کار رسمی خودروهای مجهز به سیستم دوربین ثبت تخلفات خبر داد و گفت: مدت 3 ماهه طرح آزمایشی این دوربین ها با موفقیت به اتمام رسیده است.
 
سردار سید تیمور حسینی در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به رونمایی رسمی از خودروهای مجهز به دوربین پلیس راهنمایی و رانندگی توسط فرماندهی ناجا که چندی پیش صورت گرفته بود، افزود: این خودروها که به سیستم ثبت تخلف ساکن مجهز هستند از مدتی پیش راه اندازی شده و حدود سه ماه به شکل آزمایشی در سطح شهر مورد استفاده قرار گرفتند.
 
وی از پایان یافتن دوره تست خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلف ساکن خبر داد و تصریح کرد: این خودروها در حال حاضر به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و با حرکت در سطح معابر پایتخت با تخلفات ساکن ناشی از توقف غیرمجاز همچون پارک دوبله، توقف در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، توقف در حریم تقاطع‌ها و میادین، توقف در پیاده رو، توقف مقابل شیرهای آتش نشانی، مخازن زباله، درب پارکینگ‌ها، سد معبر و دیگر موارد که در قانون راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می شود برخورد خواهند کرد.
 
حسینی با بیان اینکه ثبت این تخلفات به وسیله دوربین و با امکاناتی که این خودروها در اختیار دارند انجام خواهد شد گفت:‌ با توجه به کدهای مختلف جرایم، اعمال قانون و مبالغ جریمه متعلق به آن متغیر خواهد بود.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در خصوص تعداد خودروهای مجهز به سیستم دوربین ثبت تخلفات ساکن در سطح معابر تهران، گفت:‌  پلیس راهور در نظر دارد تا برای هر یک از مناطق 22 گانه پلیس راهنمایی و رانندگی یک خودرو را اختصاص دهد تا هر منطقه از یک دستگاه از این نوع خودرو بهره مند باشد.
 
وی با اشاره به اینکه سیستم کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای با استفاده از خودرو، تا به حال در هیچ جای جهان مورد استفاده قرار نگرفته است، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات به کار گیری خودرو مجهز به سیستم ثبت تخلفات ساکن؛ نخستین بار است که چنین طرحی اجرا می‌شود، البته از برخی امکانات نصب شده بر روی این خودروها در بعضی از کشورها استفاده شده است.
 


 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.