| کد خبر: 2942 |

بازخوانی◄ ۱۰ وعده " مازیار حسینی " معاون فنی و عمرانی شهردار تهران / از افتتاح تونل امیرکبیر تا اجرای طرح جامع مدیریت آب های سطحی

تین نیوز | معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در سه ماه گذشته وعده‌هایی داده که یکی از مهمترین آنها افتتاح تونل امیر کبیر به عنوان یکی از نخستین پروژه‌های افتتاحی این معاونت در سال 93 است.
گزارش زیر بازخوانی همه وعده‌های مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از اواسط دی ماه سال گذشته تا 20 فروردین 93 است.

1- تقاطع‌های همسطح بزرگراه بعثت غیر همسطح می شود
تین نیوز | يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ به نقل از فارس
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از ساخت پل یک کیلومتری در بزرگراه بعثت خبر داد و گفت: در بزرگراه بعثت چند تقاطع همسطح وجود دارد که قرار است به تقاطع های غیر همسطح تبدیل شوند.
مازیار حسینی به تجهیز کارگاه برای دوطبقه شدن بزرگراه بعثت اشاره کرد و اظهار داشت: شاید نتوانیم عنوان دوطبقه شدن را برای بزرگراه بعثت به کار ببریم چرا که ما در این مسیر چند تقاطع همسطح داریم که می خواهیم آنها را تبدیل به تقاطع غیر همسطح کنیم ، همچنین پلی در مقابل ترمینال جنوب وجود دارد که پلی آسیب پذیر است و قابلیت بهسازی لرزه ای ندارد بنابراین در صددیم با ساخت پل دسترسی ها را برای شهروندان فراهم کنیم.
حسینی با بیان اینکه طول این پل حدود یک کیلومتر است، اضافه کرد: 4 دستگاه پل که دو پل کندرو و دو پل تندروست در کنار هم ساخته می شود.

2- پل های تقاطع کاروانسراسنگی 1 و 2 در سال 1393 تحویل شهروندان می‌شود
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ نقل از تهران سما
به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، مجموعه پل های تقاطع کاروانسراسنگی 1 و 2 یکی از مهمترین پروژه هایی است که در سال 1393 تحویل شهروندان خواهد شد؛ تقاطع هایی غیرهمسطح که بهره برداری از آنها سبب تکمیل رینگ بزرگراهی غرب شهر تهران خواهد شد.

3- مسیر شرقی ـ غربی تقاطع غیرهمسطح خیابان گل‌ها با بزرگراه فتح اردیبهشت ماه 93 زیر بار ترافیک می‌رود
 چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ نقل از تهران سما
مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به بهره برداری از مسیر شرقی ـ غربی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح با بلوار ایران خودرو به عنوان مسیر اصلی این تقاطع، ابراز امیدواری کرد که در طول سه ماه آینده با رفع معارضات ملکی باقی مانده، بخش های دیگر تقاطع غیرهمسطح یاد شده نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.
معاون شهردار تهران همچنین ابراز امیدواری کرد که اردیبهشت ماه سال آینده، مسیر شرقی ـ غربی تقاطع غیرهمسطح خیابان گل ها با بزرگراه فتح زیر بار ترافیک برود.

4- تونل امیر کبیر نخستین پروژه افتتاحی سال 93 
تین نیوز | چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ به نقل از شهر 
سید مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این که تونل امیر کبیر در مراحل آماده سازی نهایی است گفت: تست های بهره برداری این تونل نیز انجام شده و سال آینده این تونل به عنوان نخستین پروژه ای خواهد بود که افتتاح می شود. 
 
5- احداث ادامه بزرگراه یادگار امام و برقراری ارتباط این بزرگراه با میدان فتح در دستور کار سال آینده 
تین نیوز | شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ به نقل از  معاونت فنی و عمرانی شهرداری
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران تکمیل پروژه های نیمه تمام را مهم ترین اولویت اجرایی سال 1393 اعلام کرد. 
سید مازیار حسینی با اشاره به اهمیت و اولویت اجرای پروژه های موثر در انسجام بخشی به شبکه معابر بزرگراهی، گفت: احداث ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و برقراری ارتباط این بزرگراه با میدان فتح، یکی از پروژه هایی است که نقش مهمی در انسجام بخشی به شبکه معابر بزرگراهی ایفا خواهد کرد و بر این اساس در صورت جلب نظر موافق شورای شهر، اجرای آن در سال 1393 در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

6- تکمیل بزرگراه دولت آباد در دستور کار سال آینده
وی از برنامه ریزی برای تکمیل بزرگراه دولت آباد در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: بزرگراه دولت آباد از بزرگراه آزادگان در محدوده غرب تقاطع بزرگراه امام علی(ع) آغاز شده و پس از عبور از شمال شهرک دولت آباد و جنوب شهرک مشیریه و کاروان، در محدوده سه راه کارخانه سیمان به بزرگراه امام رضا(ع) می رسد. اما در حالی که احداث بخشی از مسیر بزرگراه دولت آباد به سرانجام رسیده، هم اکنون به دلیل وجود معارضات ملکی در شهرک مشیریه، ادامه کار متوقف شده است.
معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که با تملک معارضات ملکی باقی مانده به همت شهرداری منطقه 15 و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، احداث بخش باقی مانده از بزرگراه دولت آباد جزو اولویت های اجرایی سال 1393 گنجانده شود.

7- بهره برداری از پل اصلی کن در فروردین ماه 1393
شنبه ۳  اسفند ۱۳۹۲ نقل از تهران سما
مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن بازدید از روند اجرای پروژه احداث قطعه تخریب شده پل کن وعده داد که پل اصلی کن در فروردین ماه پیش رو زیر بار ترافیک می رود. 
 
8- اجرای طرح جامع مدیریت آب های سطحی در سال 93
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ نقل از تهران سما
 معاون شهردار تهران در تشریح محورهای برنامه 5 ساله دوم در فصل عمران و زیرساخت های شهری، از برنامه ریزی برای کاهش خطرپذیری تهران در برابر سیلاب با اجرای طرح جامع مدیریت آب های سطحی خبر داد و افزود: این طرح در سال 1391 تدوین و در طول سال جاری مقدمات اجرای آن فراهم شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که سال آینده، سال رونق اجرای طرح جامع مدیریت آب های سطحی در پایتخت باشد و اضافه کرد که امسال در مناطق 21 و 22 پروژه هایی در این زمینه اجرا شده است.

9- 40 دستگاه پل تهران در اولویت مقاوم سازی لرزه ای 
یکشنبه ۲۷  بهمن ۱۳۹۲ نقل از تهران سما
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: این معاونت در سال های آینده علاوه بر ماموریت ساخت و توسعه معابر، بیش از پیش به انجام مسئولیت نگهداشت سازه های عمرانی توجه خواهد داشت.
مازیار حسینی  با اشاره به موضوع نگهداری پل های سواره رو و تعمیرات تخصصی و بهسازی لرزه ای این ابنیه فنی، خاطرنشان کرد: از سال 1382 مطالعاتی در خصوص پل های شهر تهران آغاز شد و 110 دستگاه پل مورد مطالعه قرار گرفت، در این میان 3 دستگاه پل تخریب و نوسازی شد که قاعدتا نیازی به تعمیرات تخصصی ندارد اما حدود 40 دستگاه پل، نارسایی های قابل توجهی داشته و در اولویت مقاوم سازی لرزه ای قرار گرفته اند.

10- افزایش کارایی معابر با احداث رمپ و لوپ هایی در بزرگراه های موجود 
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ نقل از تهران سما 
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به افزایش اثربخشی و کارایی شبکه معابر به عنوان یکی از رویکردهای اصلی برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران در حوزه فعالیت های عمرانی، گفت: گاهی اوقات با اعمال مداخلات محدود و کم هزینه، راندمان شبکه معابر به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. به عنوان مثال در مدخل های ورودی و خروجی بزرگراه ها معمولا شاهد ترافیک سنگین هستیم که در برخی موارد با اقدامات کوچکی نظیر احداث یک رمپ یا لوپ می توان آن را کاهش داد. 
سید مازیار حسینی با بیان اینکه برخی از مشکلات ترافیکی فعلی شبکه معابر به پروژه هایی که در گذشته احداث شده، مرتبط است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال با افزایش تقاضای سفر در بزرگراه امام علی (ع)، ترافیک سنگینی در این بزرگراه در محدوده بالاتر از تقاطع مسیل باختر که سال ها پیش احداث شده است، وجود دارد.

وی افزود: بر اساس نتایج بررسی های کارشناسی، احداث یک لوپ برای دسترسی جنوب به شرق، به کاهش ترافیک این محدوده منجر می شود. لوپ مذکور در زمان احداث این قطعه از بزرگراه امام علی (ع) در دهه های گذشته احداث نشده است و اکنون با بهره برداری از ادامه بزرگراه و افزایش تقاضای سفر، این امر مشکلات ترافیکی به دنبال داشته است.

وی با اعلام تکمیل طراحی این لوپ توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، یادآور شد که سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز پیگیر اجرای این پروژه کوچک اما تاثیرگذار است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.