| کد خبر: 235019 |

هوای تهران قابل قبول است؛

افزایش غلظت آلاینده ازن طی روز پنجشنبه

میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۷۶ قرار دارد و کیفیت هوا قابل قبول است.

تین نیوز

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۷۶ قرار دارد و کیفیت هوا در حد قابل قبول است. میانگین غلظت آلاینده‌های هوا در ۲۴ ساعت گذشته نیز بر روی عدد ۷۶ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود. 

به گزارش تین نیوز، بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز چهارشنبه (۲۴ شهریور ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. در طی روز با افزایش تندی باد پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، بااین حال باحضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود. کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت چهارشنبه هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. 

صبح روز پنجشنبه (۲۵ شهریور ۱۴۰۰) با وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند افزایش دما و شرایط مناسب برای تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به دنبال خواهد داشت. شایان ذکر است با کاهش نسبی تندی باد تا شامگاه پنجشنبه همراه با ترافیک شامگاهی پیش‌بینی می‌شود که بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و به تبع آن کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد کاهش پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.