| کد خبر: 188644 |

قبض جریمه حذف می‌شود

دست افزار هوشمند موبایلی پلیس جایگزین قبض‌های جریمه شد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: دست افزار هوشمند موبایلی پلیس در کرمانشاه و همرمان با سراسر کشور، جایگزین قبض‌های کاغذی جریمه شد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ فضل اله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه اظهار داشت: از این پس رانندگان متخلف، قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سیستم جدید به جای سیستم کاغذی دستی و سنتی بکار گرفته خواهد شد.

وی به مزیت‌های سیستم جدید اشاره کرد و گفت: تسریع در اعمال قانون، از جمله مهمترین مزیت این سیستم است که در آن بطور همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی‌های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می‌دهد.

سرهنگ شیری، ارسال فوری پیامک جریمه در همان زمان توقف خودرو توسط پلیس را مزیت دیگر آن دانست و یادآور شد: تاکنون برخی از رانندگان از جریمه‌های صادر شده بی اطلاع بودند و از این رو پیگیر پرداخت جریمه خود نمی‌شدند.

رئیس پلیس راهور استان گفت: شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می‌شود و راننده یا مالک خودرو می‌تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت کند.

وی ادامه داد: بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن را از مزایای دیگر این سیستم اعلام کرد.

سرهنگ شیری یادآور شد: این سیستم شامل آن دست از خودرو‌هایی که برای اعمال قانون متوقف شده و هم آن‌هایی که به دستور ایست پلیس توجه نمی‌کنند می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، کاهش خطای انسانی را مزیت دیگر این طرح اعلام و به رانندگان توصیه کرد: در صورت فروش یا خرید خودرو بلافاصله به مراکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک خودرو خود مراجعه کنند، زیرا تمامی خلافی‌های وسیله نقلیه و نمرات منفی برای مالک پلاک خودرو پیامک می‌شود و در صورت بروز هر گونه مشکلی، مالک پلاک باید جوابگوی مراجع قانونی باشد.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.