| کد خبر: 182597 |

اولویت واگذاری مسکن بافت‌های فرسوده و خانه اولی‌هاست

حسن روحانی رئیس جمهور ضمن بازدید از محله چاهستانی‌های بندرعباس طی نشست خبری در حاشیه این سفر بیان کرد: اولویت واگذاری خانه‌های ساخته شده در برنامه بازآفرینی به ساکنان بافت‌های فرسوده و خانه اولی‌هاست، طی دو سال آینده، برای ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی جدید برنامه‌ریزی شده که امیدواریم هرمزگان جزو پیشتازان این طرح باشد.

تین نیوز

حسن روحانی رئیس جمهور ضمن بازدید از محله چاهستانی‌های بندرعباس طی نشست خبری در حاشیه این سفر بیان کرد: اولویت واگذاری خانه‌های ساخته شده در برنامه بازآفرینی به ساکنان بافت‌های فرسوده و خانه اولی‌هاست، طی دو سال آینده،  برای ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی جدید برنامه‌ریزی شده که امیدواریم هرمزگان جزو پیشتازان این طرح باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، روحانی، با حضور سرزده در محله چاهستانی‌ها در بندرعباس از این محله محروم و بافت فرسوده بازدید و با تعدادی از ساکنان آن گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در بازدید از محله چاهستانی‌های بندرعباس در جریان روند بازسازی و ‌نوسازی بافت‌های فرسوده و ‌محله‌های قدیمی قرار گرفت.

سپس روحانی در نشست ‌خبری پایان سفر به استان هرمزگان با اشاره به این‌که محله چاهستانی‌ها در بندرعباس به بازسازی بزرگی نیاز دارد، گفت: بنا به گزارش استاندار، ۱۴ محله مشابه محله چاهستانی‌ها در بندرعباس وجود دارد که منجر به افزایش حاشیه‌نشینی شده است.

رئیس جمهور با بیان این‌که طرح بازآفرینی شهری یکی از طرح‌های دولت است که از سال گذشته آغاز شده، گفت وزارت مسکن در سال جاری آن را به شکل فعال‌تری دنبال کرده است.

وی اظهار کرد: تسهیلات ویژه‌ای برای برنامه بازآفرینی اختصاص داده شده و از همه دستگاه‌های دولتی و نیز نیروهای مسلح خواسته شده که اگر زمین مناسب برای ساخت‌وساز در شهرها دارند آن را به صورت رایگان در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار دهند، تا با تسهیلاتی که بانک ها با هدف رونق ساخت و ساز در این زمین ها اختصاص می‌دهند، توسعه‌گران مسکن اقدام به ساخت خانه‌های جدید و استاندارد در این زمین‌ها کنند.

 روحانی با تاکید بر این‌که اولویت واگذاری خانه‌های ساخته شده در برنامه بازآفرینی به ساکنان بافت‌های فرسوده و خانه اولی‌هاست، خاطرنشان کرد: طی دو سال آینده،  برای ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی جدید برنامه‌ریزی شده که امیدواریم هرمزگان جزو پیشتازان این طرح باشد.             

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.