| کد خبر: 192967 |

۴٠٠ خودرو بدون پلاک در تهران توقیف شد

هفته گذشته کارگاه آموزشی برای افرادی که سرعت بالای بیش از ۵۰ کیلومتر از سرعت مجاز داشتند برگزار شد و نکاتی در راستای اطلاعات و آگاهی فرهنگ ترافیکی به آنها داده شد.

تین نیوز

رئیس پلیس پایتخت گفت: از دیروز تا کنون ۴۰۰ خودرو فاقد پلاک از جمله خودروهایی که پلاک خود را از محل نصب برداشته و پشت شیشه قرار داده اند، توسط پلیس راهور پایتخت توقیف شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت عصر روز دوشنبه در حاشیه کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ویژه رانندگان متخلف پوشش پلاک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های انضباط ترافیکی از یک ماه گذشته در شرق تهران آغاز شده و به تناسب بر روی طرح‌های مختلف در حال فعالیت هستیم.

وی افزود: هفته گذشته کارگاه آموزشی برای افرادی که سرعت بالای بیش از ۵۰ کیلومتر از سرعت مجاز داشتند برگزار شد و نکاتی در راستای اطلاعات و آگاهی فرهنگ ترافیکی به آنها داده شد.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: جدا از برخورد قانونی که با این رانندگان متخلف انجام می‌شود ما فرهنگ سازی هم برای آنها داریم.

وی گفت: با موتورسیکلت سوارانی که فاقد پلاک هستند، در خط ویژه و محل عابر پیاده عبور می‌کنند، آنهایی که از مناطق ورود ممنوع حرکت می‌کنند و آنهایی که خلاف جهت حرکت می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.

رحیمی افزود: این پنج تخلف در اولویت طرح ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران برای برخورد با موتورسیکلت سواران است.

وی گفت: خودروهایی که پلاک مخدوش داشتند بیش از یک هزار خودرو بودند که از سوی پلیس راهور پایتخت توقیف شده و امروز ۴۰۰ نفر از این رانندگان در کارگاه آموزشی شرکت کرده‌اند و قوانین مجدداً به آنها یادآوری شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که برایشان تخلف پلاک مخدوشی ثبت شده است عکس‌هایشان موجود است و فردی نمی‌تواند ادعا کند پلاک ما به اشتباه از سوی پلیس راهور ثبت شده است.

برخی شهروندان به قوانین کشور احترام نمیگذارند

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: ما در کشورهای دیگر که وارد می‌شویم به دنبال این هستیم که قوانین و مقررات آن کشور را بدانیم تا گرفتار پلیس نشویم اما متأسفانه در کشور خود به قوانین احترام نمی‌گذاریم.

وی ادامه داد: جایگاه، ارزش و اعتبار هر شهروند از جایی شروع می‌شود که به قوانین جامعه‌اش احترام بگذارد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: اجرای قوانین و مقررات در یک جامعه مستلزم همیاری و همکاری آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: تعداد تقریبی چهار میلیون خودرو و سه میلیون موتورسیکلت و در مجموع هفت میلیون وسایل نقلیه در تهران وجود دارد که اگر قرار باشد قوانین رعایت نشود دچار هرج و مرج می‌شویم.

رحیمی با بیان اینکه تمام افراد جامعه باید در طرح ترافیک زوج و فرد با هم برابر باشند تا در حق کسی جفا نشود و عدالت را رعایت کنیم اظهار داشت: تمام شهروندان جایگاه بالایی برای ما دارند اما اگر قرار باشد هرکسی تخلفی انجام بدهند پلیس در برابرشان با قاطعیت می‌ایستد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.