| کد خبر: 264164 |

دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی عنوان کرد:

◄ تلاش شبانه روزی متخصصان الکترونیک هواپیمایی در مقابله با تحریم ها و ارائه سرویس ایمن ناوبری هوایی

دبیر کل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با اشاره به روز 12 نوامبر( 21 آبان ماه) روز جهانی متخصصان الکترونیک هواپیمایی بیان کرد: این متخصصان با ارائه سرویس ایمن ناوبری هوایی در آسمان ایران، همواره در صف اول مقابله با تحریم‌ها، تاثیرگذار بوده و هستند.

تین نیوز

دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی به تشریح اقدامات صورت گرفته توسط متخصصان الکترونیک هواپیمایی پرداخت و آنها را تلاشگرانی خواند که زنجیره ایمنی هوانوردی را استحکام بخشیده و در راستای ارائه سرویس ایمن ناوبری هوایی در آسمان ایران، همواره در صف اول مقابله با تحریم‌ها، تاثیرگذار بوده و هستند.

محسن ناصری با اشاره به تلاشها و سخت کوشی پرسنل متعهد و متخصص  الکترونیک هواپیمایی در شرکت فرودگاه ها  و ناوبری هوایی ایران و سایر فرودگاههای کشور اظهار داشت: این متخصصان مسئولیت نصب و نگهداری  زیرساخت های هوانوردی اعم از ارتباطی و ناوبری و نظارتی (راداری) و تجهیزات کمک بازرسی و ایمنی را   عهده دار هستند.

دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با اشاره به روند تلاشهای شبانه روزی این متخصصان تصریح کرد: یک هواپیما از لحظه  شروع عملیات پرواز تا نقطه اوج توسط سامانه های ارتباطی و اتوماسیون راداری رصد می شود و اطلاعات آن بصورت پیوسته در حال پردازش است و این روند تا  لحظه فرود و رفتن به محل پارک هواپیما ادامه دارد که این صحت ، پایداری و تداوم اطلاعات، وابسته به دانش و تخصص پرسنل ATSEPمی باشد.

وی افزود: متخصصان با علم و دانش خود در برابر تحریم های ظالمانه ایستاده اند و با تمام توان سامانه های  ارتباطی و ناوبری و نظارتی (راداری) و تجهیزات بازرسی و ایمنی را در سراسر کشور فعال نگه داشته اند تا پروازهایی ایمن و راحت  در آسمان ایران انجام شود که بی شک از این بستر ایمن و پایدار، پروازهای عبوری  هم منتفع شده و استفاده بهینه می کنند.

 ناصری با بیان اینکه پایداری در ارایه سرویس های هوانوردی  مرهون ایثار و تلاش  متخصصان الکترونیک هواپیمایی می باشد،گفت: این متخصصان گمنام و بی ادعا، بدون هیچ چشم داشتی درسراسر ایران در حال فعالیت هستندتا زنجیره ایمنی هوانوردی مستحکم باقی بماند.دبیرکل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با یادآوری شعار سال 1402 مبنی بر « مهار تورم، رشد تولید » گفت:متخصصان الکترونیک هواپیمایی علی رغم مسئولیتی که در  اداره  کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران دارند بدون هیچ توقعی با شرکت های  دانش بنیان  و دانشگاه ها همکاری لازم را انجام داده اند و نگرش هوانوردی  مبتنی براستاندارهای هوانوردی بین المللی را در رویکردآنها نهادینه کرده اند تا آن شرکتها و موسسات دانش بنیان  محصولات خودر را در راستای ایمنی هوانوردی به مرحله تولید برسانند.

وی به فعالیتهای انجمن متبوع خود اشاره کرد و گفت: انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران در راستای دفاع از حقوق صنفی و پشتیبانی از پرسنل ATSEPو معرفی این تخصص و متخصصان آن  به جامعه  شکل گرفته و بیشتر اعضا آنرا شاغلین در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تشکیل می دهند.

  ناصری با بیان اینکه انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با مجامع بین المللی و بویژه انجمن بین المللی الکترونیک هواپیمایی جهانی ارتباط دارد، گفت: تا  کنون نمایندگان ما در چندین اجلاس جهانی شرکت کرده اند و با ارائه مقاله و شرکت در گار گروه های عملی  وعلمی راه کارهایی به منظور استفاده بهینه از سامانه های هوانوردی را با توجه به تجربه و توان علمی متخصصان ارائه کرده اند که مورد توجه خاصی قرار گرفته است.وی تصریح کرد:  این تبادل اطلاعات و انتقال تجربه برای متخصصان ما هم دست آوردهایی را به ارمغان آورده است.

دبیر کل انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی اظهار کرد: انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی با استفاده از این ظرفیتها و توان متخصصان داخلی توانسته است در سطح بین المللی کشور ایران را  با توجه به تما م مشکلاتی که برایش ایجاد کرده اند بعنوان یک بازوی پیشرو معرفی کند. 

 ناصری تصریح کرد: انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی در داخل هم با توجه تجربه و توانی که دارد در نوشتن آیین نامه و قوانین هوانوردی به سازمان هواپیمایی کشوری و مجلس شورای اسلامی مشورتهای ویژه ای  ارایه کرده است .

وی روز 12 نوامبر 21 آبان ماه روز جهانی ATSEP(air traffic safety electronic personnel) را به متخصصان الکترونیک هواپیمایی ایران در سراسر کشور تبریک گفت و اظهار کرد: این روز یاد آور تلاشها و سخت کوشی پرسنل خدوم و متخصص  الکترونیک هواپیمایی در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سایر فرودگاههای ایران  می باشد و همه باید قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی این ایثارگران باشند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.