| کد خبر: 177296 |

◄ نوسازی اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور

سامانه ASMGCS فرودگاه مهرآباد در آینده نزدیک نصب می‌شود.

تین نیوز

رئیس اداره مهندسی تجهیزات راداری و خودکارسازی هوانوردی بزرگ‌ترین پروژه اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در حوزه اتوماسیون را نوسازی اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور که مطالعات آن به پایان رسیده عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محسن ناصری با اعلام این خبر عنوان کرد: رسالت اصلی اداره مهندسی تجهیزات راداری و اتوماسیون هوانوردی نصب و راه‌اندازی و نگهداری رادار و اتوماسیون است. اولین کار این اداره نصب رادار و انتقال اطلاعات به اتوماسیون است که اطلاعات 17 رادار فرودگاهی و نیز مرکز کنترل فضای کشور را تجمیع می‌کند، ضمن اینکه شش اتوماسیون تقرب در فرودگاه‌های بندرعباس، مهرآباد، مشهد، اصفهان، فرودگاه امام و شیراز داریم.

رئیس اداره مهندسی تجهیزات راداری و اتوماسیون هوانوردی بابیان این‌که درمجموع برای نصب 10 سامانه ADS-B برنامه‌ریزی‌شده است، افزود: اخیرا سامانه نظارتی وابسته (ADS-B) را در مرکز کنترل فضای کشور نصب‌کرده‌ایم که به‌زودی به یکی از سایت‌های راداری منتقل خواهد شد. این سامانه که به کنترلرها در کنترل و هدایت آسان‌تر هواپیماها کمک می‌کند در آینده نزدیک و پس از نوسازی اتوماسیون مرکز کنترل فضای کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که اخیرا با توان مهندسان داخلی رادار فرودگاه بندرعباس نصب‌شده است، گفت: رادار تقرب فرودگاه شیراز به ایران ارسال‌شده و تا پایان سال جاری نصب می‌شود. رادار مجهز به مد S هم در کوشک بزم در حال نصب و راه‌اندازی است.

ناصری بابیان این‌که برای پوشش راداری کل کشور نیازمند 16 رادار دیگر هستیم، افزود: در این راستا رادارهای شیراز، بندرعباس و کوشک بزم را خریداری کرده‌ایم.

رئیس اداره مهندسی تجهیزات راداری و اتوماسیون هوانوردی از خریداری سامانه ASMGCS فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: این سامانه که با هدایت هواپیما در سطح فرودگاه یاری‌رسان کنترلر در کنترل آسان و بی‌سانحه پروازهاست، امسال وارد کشور شده و به‌زودی در مهرآباد نصب می‌شود. هم‌چنین این سامانه را برای فرودگاه‌های شیراز، امام و مشهد نیز خریداری خواهیم کرد.

وی بابیان این‌که در آینده نزدیک سه مرکز رادار تقرب جدید راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: هم‌چنین برای نوسازی پنج اتوماسیون تقرب و شش رادار فرودگاهی شامل شیراز، بندرعباس، اصفهان، مهرآباد، مشهد و امام  برنامه‌ریزی‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.