| کد خبر: 260768 |

برقراری ۲۸۴ پرواز در فرودگاه امام خمینی(ره) از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: ۲۸۴ پرواز از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و ۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر به سرزمین عتبات عالیات اعزام شده اند که پیش بینی می شود تا پایان عملیات این تعداد به ۲۲۰ هزار زائر برسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: ۲۸۴ پرواز از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است و ۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر به سرزمین عتبات عالیات اعزام شده اند که پیش بینی می شود تا پایان عملیات این تعداد به ۲۲۰ هزار زائر برسد.

تهاتر نفت با چین برای توسعه فرودگاه امام


به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز ۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: درحال حاضر ۱۵ شرکت هواپیمایی عملیات اعزام زائران عتبات را عهده دار هستند که ۲ شرکت العراقیه و فلای بغداد خارجی و  بقیه داخلی هستند.

چلندری افزود: ۲۸۴ پرواز از ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور انجام شده است و ۳۵ هزار و ۴۹۹ نفر به سرزمین عتبات عالیات اعزام شده اند که پیش بینی می شود تا پایان عملیات این تعداد به ۲۲۰ هزار زائر برسد.

افزایش ۳۰ درصدی پروازهای عتبات 

وی با اعلام افزایش ۳۰ درصدی پروازهای عتبات امسال اعلام کرد: ۷۰ درصد پروازهای عتبات از ترمینال سلام و ۳۰ درصد بقیه از سایر فرودگاه های کشور انجام می شود.

چلندری اظهار کرد: طبق تجربه سنوات جای پارک خودروها از جمله مشکلاتی است که افراد با آن مواجه می شوند چرا که به نسبت  هزینه آن بالاتر است.

پارک رایگان ۱۰ هزار خودرو در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

وی تکمیل کرد: سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۶هزار خودرو در محوطه ترمینال سلام پارک شده بود اما طبق تأکید وزیر مبنی بر خدمات رسانی به نحو احسن، یک محوطه ۱۰ هکتاری امسال اضافه شد و زیرسازی انجام شد که آماده است و امکان پارک حدود ۱۰ هزار خودرو  در محوطه ترمینال سلام به صورت رایگان فراهم است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اکثر خدمات در موسم اربعین رایگان انجام می شود، بیان کرد: حدود ۲۰ موکب برای پذیرایی برپا شده است، سایر برنامه های فرهنگی نیز انجام می شود تا سفری به یاد ماندنی برای زائران رقم بخورد.

چلندری خاطر نشان کرد: در خصوص بروز تأخیرهای احتمالی زیرساخت های لازم در ترمینال سلام موجود است و با توجه به این که تاخیرها اجتناب ناپذیر است، دو محل برای زائران پیش بینی شده است که علاوه بر نمازخانه ها و صندلی های استراحت، فضایی مختص خانم ها و آقایان نیز آماده است اما اگر پرواز بالای ۶ ساعت تأخیر داشته باشد، ۴ دستگاه اتوبوس مستقر است که مسافران به هتل منتقل شده و پذیرایی شوند و این موضوع هم در ترمینال ۱ و هم در ترمینال سلام صادق است و مسافران به سمت هتل هدایت می شوند.

وی اعلام کرد: هتل فرودگاهی حضرت امام(ره) ظرفیت پذیرش یک هزار نفر را دارد، همچنین رستوران غذای گرم ارائه می دهد. از طرفی دو کترینگ بزرگ نیز تا ۱۵۰۰ غذا را ظرف ۱/۵ ساعت آماده می کند.

به گفته چلندری ۴ دستگاه اتوبوس جلوی ترمینال مستقر و آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

این مقام مسئول در خصوص منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی و منطقه آزاد داریم و این رقم در سنوات قبل ۸ هزار میلیارد تومان بوده است. موضوع سرمایه گذاری در هیأت مدیره در حال بررسی است که ۵۰ درصد آن ها مجوز گرفته اند و امیدواریم تا پایان سال مابقی آن محقق شود.

چلندری تأکید کرد: هم اکنون در اراضی منطقه آزاد تمام زیرساخت ها و مشوق های مالیاتی برای تجار و زمینه انجام مراودات تجاری وجود دارد و بیش از ۳۰ میلیون دلار در انبارها جنس موجود است.

وی ادامه داد: در سه ماهه دوم ۱۴۰۱ تا این لحظه حدود ۴ شرکت هواپیمایی و ۹ مسیر به مجموعه شرکت فرودگاه هی اضافه شده است.

۶۴ مقصد پروازی با ۴۳ شرکت هواپیمایی 

همچنین در حال حاضر به ۶۴ مقصد پرواز داریم و ۴۳ شرکت هواپیمایی فعالیت می کنند که ۱۴ شرکت داخلی و ۲۹ شرکت خارجی است.

گفتنی است پس از مقصد ترکیه پر ترافیک ترین مسیر هوایی در فرودگاه امام خمینی (ره) عراق است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.