| کد خبر: 245904 |

◄ مشکلات کمبود پروازی فرودگاه بیرجند چگونه حل می شود؟

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی پیشنهاد داد از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی شرکت‌های هواپیمایی و توجه به هندلینگ هواپیمایی برای حل مشکلات کمبود پروازی استفاده شود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی پیشنهاد داد از ظرفیت بخش خصوصی برای راه اندازی شرکت‌های هواپیمایی و توجه به هندلینگ هواپیمایی برای حل مشکلات کمبود پروازی استفاده شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عظیم طهماسبی در پاسخ به موضوع کمبود ناوگان حمل و نقلی و کاهش تعداد پروازها، اظهار کرد: فرودگاه بیرجند از ابتدای امسال تا ابتدای تیرماه ۲۶۰ پرواز داشته که توسط سه شرکت انجام شده که در این پروازها ۸۲۷۲ نفر  مسافر ورودی و ۹۲۳۸ نفر مسافر خروجی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه کمبود ناوگان پروازی تنها مربوط به مرکز استان نیست، افزود: این موضوع کشوری بوده، اما راه اندازی شرکت هواپیمایی با مالکیت سرمایه گذارانی از خراسان جنوبی می‌تواند مشکل را مرتفع کند.

طهماسبی با بیان اینکه همچنین حمایت از یکی از شرکت‌های هواپیمایی فعال با اعطلای تسهیلات از دیگر مواردی است که برای رفع مشکلات کمبود پروازی پیشنهاد شده است، تصریح کرد: مرکز استان نیازمند روزانه دو پرواز ۱۵٠ یا ۱۶٠ نفری در مسیر تهران-بیرجند-تهران در ساعت صبح تا غروب بوده که کل روز را پوشش دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با تأکید بر استفاده از بخش خصوصی بیان کرد: اکنون تنها یک شرکت دولتی، خدمات هندلینگ  پرواز را در فرودگاه بیرجند انجام می‌دهد و پیشنهاداتی از سوی بخش خصوصی برای راه اندازی شرکت هندلینگ دریافت شده که مورد تایید این اداره کل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون مراحل اداری در حال طی کردن بوده و اگر این امر اتفاق افتد شرکت‌های هواپیمایی بیشتر برای پرواز به استان ترغیب می‌شوند، ادامه داد: یک شرکت هواپیمایی اکنون دو فروند هواپیمای دیگر به ناوگان خود اضافه کرده که در حال رایزنی هستیم در صورت امکان پس از دریافت مجوز پروازی یک پرواز دیگر در مرکز استان فراهم کنیم تا مشکلات اندکی مرتفع شود.

طهماسبی اظهار کرد: کشور ایران در  تحریم به سر می‌برد و همین امر باعث کمبود شدید ناوگان حمل و نقلی پروازی شده و اکثر هواپیماهای موجود دارای بدنه متوسط با حداقل ظرفیت ۱۶۰ نفری به بالا هستند.

وی یادآور شد: از طرفی وقتی در استان تقاضا برای سفر به برای شهرستان‌ها و استان‌ها کم است شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز در این مسیرها را ندارند و ترجیح می‌دهند پروازی را برنامه ریزی کنند که تقاضای زیاد داشته باشد تا کمی از مشکلات اقتصادی آنان مرتفع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.