| کد خبر: 241198 |

◄ برقراری دو پرواز نوروزی در فرودگاه بیرجند

دو پرواز فوق‌العاده تهران-بیرجند-تهران در ایام نوروز انجام می شود.

تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| خراسان جنوبی یکی از استان‌های کم برخورار کشور بوده که نیازمند سرمایه‌گذاری است. در حالی صحبت از سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار می‌شود که سالهاست مردم این استان از داشتن زیرساخت های ارتباطی مثل راهن آهن و پروازهای منظم محروم هستند.

به گزارش تین‌نیوز، نوروز و سفرهای نوروزی می‌تواند فرصت مغتنمی برای جذب گردشگر باشد اما پروازهای این استان به صورت مکرر در حال لغو شدن است.

ماههاست پرواز‌های تهران_ بیرجند، بیرجند _تهران و مشهد _ بیرجند و بالعکس فرودگاه بین‌المللی بیرجند هر روز به بهانه های مختلف لغو شده که نبود برنامه منظم پروازی و لغو همین پرواز‌های موجود بر دغدغه‌های مردم این استان مرزی با توجه به بعد مسافتی از مرکز کشور افزوده است.

طبق آمار ارائه شده ماهانه در خراسان جنوبی ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مسیر تهران - بیرجند و مشهد - بیرجند با خطوط هوایی تردد می‌کنند که لغو هر یک از پرواز‌ها مشکلاتی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

از آغاز امسال بیش از ۱۳۰ پرواز این فرودگاه لغو شده که آخرین مورد پرواز‌های لغو شده در ۱۰ و ۱۱ اسفند بوده است و همچنین در هفته‌های گذشته مسئولان پروازی استان خبر از  لغو پرواز‌های عیدانه دادند که اغلب پرواز‌های لغو شده از شرکت هواپیمایی پارس ایر بود.

براساس این خبر این شرکت پرواز‌های خود را از ۲۶ اسفند تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۱ لغو کرده بود که این مسئله با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مردم از سوی مسئولان استان پیگیری شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی در زمینه پیگیری و برقراری مجدد پرواز نوروزی در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز اظهار داشت: هواپیمایی پارس ایر طی پیگیری‌های استاندار و اداره‌کل فرودگاه‌های استان و درخواست‌های مردمی دو پرواز فوق‌العاده را در ایام نوروز در مسیر تهران بیرجند در نظر گرفته‌است.

عظیم طهماسبی افزود:بر این اساس پرواز شنبه ششم فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ و ۲۵ دقیقه از تهران به بیرجند پرواز می‌کند؛ این پرواز ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه وارد بیرجند می‌شود و ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه بیرجند را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.  

وی گفت:همچنین پرواز روز شنبه سیزدهم فروردین نیز ساعت ۲۰ از تهران پرواز می‌کند به ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه وارد بیرجند می‌شود و ۲۲ بیرجند را به مقصد تهران ترک می کند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.