| کد خبر: 245041 |

◄ میانگین تاخیر در پروازهای بازگشت از حج تاکنون چقدر است؟

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که تاکنون ۶۱۳۳ زائر به کشور بازگشتند که میانگین تأخیر آن‌ها حدود ۱۹ دقیقه بوده است.

تین نیوز

22 خرداد ماه امسال پروازهای حج آغاز شد. در عملیات انتقال زائران حج ۱۴۰۱، حدود ۴۰ هزار زائر با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» به دو فرودگاه جده و مدینه انتقال یافتند.

 به گزارش تین نیوز، در عملیات انتقال امسال زائران از ۱۸ ایستگاه پروازی تهران، تبریز، کرمان، اصفهان، اهواز، بندرعباس، مشهد، شیراز، اردبیل، بوشهر، همدان، بیرجند، یزد، ساری، گرگان، ارومیه، زاهدان و زنجان به دو فرودگاه جده و مدینه اعزام خواهند شد.

پیش از این بنابر اعلام مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران متوسط تاخیر پروازهای رفت حج را حدود ۸۰ دقیقه بوده است که به نسبت سال‌های گذشته این تاخیرها کاهش محسوسی داشته است.

 عملیات بازگشت حجاج بیت الله الحرام به کشور نیز از امروز ۲۳ تیر آغاز و به مدت ۱۶ روز ادامه دارد. به گفته مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که تاکنون ۶۱۳۳ زائر به کشور بازگشتند که میانگین تأخیر آن‌ها حدود ۱۹ دقیقه بوده است.

غلامرضا رستمیان در این باره اظهار کرد: تاکنون ۶۱۳۳ حاجی در قالب ۲۴ پرواز از هفت فرودگاه، به کشور بازگشتند. در این میان ۴۶۵ دقیقه تأخیر در این پروازها اتفاق افتاده (البته تأخیرهای بالاتر از ۳۰ دقیقه محاسبه شده است) که به صورت میانگین در این پروازها ۱۹ دقیقه تأخیر داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از ۱۸ فرودگاه کشور انجام خواهد شد، گفت: فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، ارومیه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، یزد، زاهدان، زنجان، همدان و امام خمینی (ره) میزبان حجاج ایرانی هستند که پرواز بازگشت آن‌ها از پنج‌شنبه هفته گذشته ۲۳ تیرماه آغاز شده و تا جمعه هفته آینده هفتم مردادماه ادامه خواهد داشت.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: همچنین تاکنون پروازها در فرودگاه‌های اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، کرمان، مشهد و زنجان انجام شده و بازگشت حجاج به استان‌های زنجان، کرمان، تبریز و بندرعباس به پایان رسیده است. همچنین حجاج ایرانی تاکنون ۲۱۱ هزار و ۷۲۲ کیلوگرم بار همراه داشته‌اند که به صورت میانگین در هر پرواز ۸۸۲۱ کیلوگرم بار وجود داشته و هر حاجی با خود ۳۴ کیلوگرم بار به صورت میانگین آورده‌ است.

رستمیان در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به شیوع موج جدید کرونا چه پروتکل‌هایی برای بازگشت حجاج ایرانی در نظر گرفته شده است؟ گفت: ناظران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرودگاه‌های کشور مستقر هستند و غربالگری زائران در ورودی فرودگاه‌ها انجام می‌شود. همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، ‌ ضدعفونی و... انجام می‌شود اما تست PCR از حجاج ایرانی گرفته نخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.