| کد خبر: 242217 |

◄ برقراری پروازهای فرودگاه سنندج از یکم اردیبهشت

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، پروازهای فرودگاه سنندج از روز یکم اردیبهشت ماه برقرار می‌شود.

تین نیوز

امیرعباس نظری زاده با اشاره به تعطیلی سه ماهه پروازهای فرودگاه سنندج، اظهار داشت: طبق برنامه اعلام شده از روز یکم اردیبهشت فرودگاه سنندج در روزهای یکشنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه برنامه پروازی خواهد داشت که این پروازها در روزهای یکشنبه و جمعه توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر و در روزهای دوشنبه و پنج شنبه توسط شرکت هواپیمایی آسمان صورت خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اینکه پروازهای فرودگاه سنندج در مسیر تهران - سنندج و بالعکس انجام می‌شود، افزود: در تلاش هستیم تا شرکت‌های هواپیمایی در سایر روزهای هفته نیز در این فرودگاه برنامه پروازی داشته باشند.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان گفت: سال گذشته بیش از ۴۵۰ نشست و برخاست در فرودگاه سنندج صورت گرفت و به صورت تقریبی حدود ۲۷ هزار مسافر از طریق این فرودگاه تردد کردند.

پروازهای فرودگاه سنندج از بهمن ماه سال گذشته تاکنون به دلیل مطالبات مالی بین شرکت‌ خصوصی ارائه دهنده خدمات هندلینگ به شرکت‌های هواپیمایی فعال در این فرودگاه لغو شده بود.

فرودگاه سنندج در جنوب غربی شهر سنندج و در ابتدای جاده سنندج- کرمانشاه واقع شده است، عملیات ساختمان اولیه آن در سال ۱۳۴۷ آغاز و در سال ۱۳۵۰ به عنوان تنها فرودگاه عملیاتی استان کردستان و با امکانات اندک شروع به کار کرد.

اولین پرواز این فرودگاه در سال ۱۳۵۰ توسط شرکت هواپیمایی «هما» و با هواپیمای فوکر F-۲۷ انجام شد.

پروازهای فرودگاه سنندج فقط در مسیر پروازی تهران - سنندج - تهران انجام می‌شود، اما در سنوات گذشته در چندین مقطع پرواز سنندج - سلیمانیه عراق و سنندج - کیش نیز در این فرودگاه برقرار شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.