| کد خبر: 241774 |

راهکار رفع مشکلات پروازی فرودگاە سنندج چیست؟

استاندار کردستان راە حل اساسی و ریشه‌ای رفع مشکلات پروازی فرودگاه سنندج را تاسیس یک شرکت هواپیمایی در استان دانست.

تین نیوز

اسماعیل زارعی کوشا شامگاه سه‌شنبه ضمن ابراز تاسف از توقف پروازها در فرودگاه سنندج به دلیل عدم ارائه خدمات هندلینگ پروازی، اظهار داشت: از آغاز بروز این مشکل جلسات متعددی را با مدیران مربوطه در این رابطه برگزار کرده‌ایم تا هم مشکل خدمات هندلینگ پروازی برطرف و هم  پروازها از نظم و شرایط بهتری برخوردار شود که این امر نیز مستلزم زمان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه کردستان برای توسعه و پیشرفت نیازمند یک سیستم حمل و نقل هوایی مناسب و قابل اتکا است، افزود: برای رفع ریشه‌ای مشکل پروازهای فرودگاه سنندج نیازمند تاسیس یک شرکت هواپیمایی در استان هستیم و در این خصوص نیز با چند سرمایه‌گذار رایزنی های اولیه صورت گرفته است.

استاندار کردستان اضافه کرد: یکی از سرمایه گذاران از تاسیس شرکت هواپیمایی در سنندج استقبال کرده و ما نیز در استان برای سامان بخشی به پروازها سرمایه گذاران را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

زارعی کوشا ادامه داد: با وزیر راه و شهرسازی در رابطه با از سرگیری پروازها با نظم بیشتر صحبت شده و روز های آتی هم برای رفع موانع خدمات هندلینگ پروازی و تاسیس شرکت هواپیمایی با مدیرعامل هواپیمایی کشوری نشستی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم این مشکل به صورت کامل رفع شود.

 در حال حاضر پروازهای فرودگاه سنندج در روزهای یکشنبه و جمعه توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر برقرار است و پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان که در چهار روز دیگر هفته در این فرودگاه برقرار بود، هنوز فعال نشده است.

فرودگاه سنندج در جنوب غربی شهر سنندج و در ابتدای جاده سنندج- کرمانشاه واقع شده است، عملیات ساختمان اولیه آن در سال ۱۳۴۷ آغاز و در سال ۱۳۵۰ به عنوان تنها فرودگاه عملیاتی استان کردستان و با امکانات اندک شروع به کار کرد.

اولین پرواز این فرودگاه در سال ۱۳۵۰ توسط شرکت هواپیمایی «هما» و با هواپیمای فوکر F-۲۷ انجام شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.