| کد خبر: 241766 |

◄ جزئیات آمار پروازهای نوروزی در فرودگاه‌های کشور

سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور از انجام بیش از ۱۹ هزار پرواز در فرودگاه‌های سراسر کشور از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سال جاری خبر داد.

تین نیوز

 حمیدرضا سیدی با اشاره به افزایش سفرهای هوایی پس از دو سال سخت کرونایی، بیان کرد: فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش بیش از ۷۲۸ هزار مسافر در طول سفرهای نوروزی پرترافیک ترین فرودگاه کشور در ایام نوروز لقب گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ و همزمان با سفرهای نوروزی، قریب به ۲میلیون و ۳۷۰ هزار مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعزام و پذیرش شدند که ۴۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کرد.

کاهش ۳ درصدی در مجموع پروازها

سیدی افزود: در مدت مذکور بیش از ۱۹ هزار پرواز در فرودگاه‌های سراسر کشور نشست و برخاست داشتند، البته نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۳ درصدی در این بخش بودیم.

به گفته سیدی در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پرواز در فرودگاه‌های سراسر کشور صورت گرفت که به دلیل شرایط کرونایی و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از تمام ظرفیت هواپیماها برای جابجایی مسافر استفاده نشد و به همین دلیل با وجود رشد ۴۶ درصدی مسافران تغییر محسوسی در تعداد پروازها رخ نداده است.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه اظهار کرد: فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب در میان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها رتبه‌های نخست در جابجایی مسافر و پرواز را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در پنج فرودگاه مذکور بیش از ۱۲ هزار پرواز انجام شده و طی آن یک میلیون و ۴۷۶ هزار مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند، گفت: به این ترتیب بیش از دو سوم پروازها و بیش از نیمی از مسافران در این ۵ فرودگاه جابجا شده‌اند.

جزئیات آمار پروازهای نوروزی در فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی نیز با اعلام پایان عملیات نوروزی ۱۴۰۱ در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اعزام و پذیرش بیش از ۴۵۴ هزار مسافر و انجام ۲۹۶۸ پرواز نوروزی خبر داد.

«علیرضا مجذوبی» عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری فرودگاهی گفته است: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ مجموعاً *۲۹۶۸* سورتی پرواز در شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شد که شامل ۱۴۸۲ پرواز ورودی و ۱۴۸۶ پرواز خروجی است.

این میزان پرواز به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۸۱ درصد افزایش داشته است.

استانبول، نجف و دوبی مقاصد پروازی اول در فرودگاه امام خمینی

مجذوبی گفته است: در مجموع در بازه زمانی فوق شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پذیرای تعداد ۴۵۴ هزار و ۶۱۵ مسافر، شامل ۲۱۶ هزار و ۳۸۵ نفر مسافر ورودی و ۲۳۸ هزار و ۲۳۰ نفر مسافر خروجی بوده است و مجموعاً ۲۶۵ درصد افزایش مسافر، نسبت به مدت مشابه سال قبل اعزام و پذیرش شده اند.

مجذوبی خاطر نشان کرد: بیشترین مقاصد پروازی در این ایام استانبول با ۶۹۷ پرواز و ۱۴۲,۲۱۶ نفر مسافر، نجف با ۴۸۸ پرواز و ۷۲,۸۳۲ نفرمسافر و دوبی با ۳۹۵ پرواز و ۷۲,۵۹۹ نفر مسافر بوده است.

در ایام فوق پرترافیک‌ترین روز پروازی ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ با ۱۷۴ پرواز و پرترافیک‌ترین روز مسافری، ۶ فروردین ۱۴۰۱ با ۲۷ هزار و ۸۲۸ مسافر بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.