| کد خبر: 240780 |

احتمال برقراری پرواز فوق‌العاده مازندران به آکتائو

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: فرودگاه های مازندران با برقراری پروازهای فوق العاده درمسیرهای مختلف به استقبال نوروز ۱۴۰۱ خواهد رفت.

تین نیوز

سعدالله­ وطنخواه، مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در مورد عملکرد فرودگاه‌های استان مازندران در سال ۱۴۰۰گفت: طی سال جاری در فرودگاه بین المللی ساری چندین پروژه نیمه تمام با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسید .

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، به گفته وطنخواه پروژه نیمه تمام دیوارحفاظتی پیرامون فرودگاه بین المللی ساری با اعتبار۱۲ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسید. همچنین نصب سامانه کمک ناوبری سیستم فرود هواپیما ((ILS  با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در ادامه افزود؛ پروژه تملک اراضی که یکی از پروژه‌های شاخص فرودگاهی است با اعتباری بالغ بر۱۰۰ میلیارد تومان انجام شد. در همین راستا زمینه اجرای طرح توسعه فرودگاه فراهم شد و پروژه زهکشی و فاضلاب فرودگاه بین‌المللی ساری نیز با برآورد اعتبار۴۰ میلیاردی و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا بوده که امیدواریم نیمه اول سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد .

بهره‌برداری از پروژه بلوار ورودی فرودگاه بین المللی ساری با اعتبار۲۵ میلیارد تومان

وطنخواه تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص فرودگاه بین‌المللی ساری پروژه بلوار ورودی فرودگاه بین‌المللی ساری است که در روزهای آتی قبل از آغاز سال جدید با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین برای بهسازی سالن ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بین‌المللی ساری نیز ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در فرودگاه شهدای رامسر گفت: توسعه ترمینال و اپرون فرودگاه شهدای رامسر که تا کنون ۴۸ میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده و تخمین زده می شود میزان اعتبار برای تکمیل پروژه به۷۰ میلیارد تومان برسد. پروژه بهسازی و زیباسازی دیوارهای مشرف به خیابان اصلی و محوطه‌سازی با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد ریال نیز در حال انجام است.

 پیگیری کسب مجوز برقراری مرز هوایی در فرودگاه‌های شهدای رامسر و نوشهر  

وطنخواه درمورد الحاق فرودگاه  شهدای رامسر به فرودگاه‌های مرز هوایی کشور افزود: پیگیری ها و مکاتبات برای اخذ مجوز مرز هوایی فرودگاه شهدای رامسر­ انجام و مستندات لازم به سازمان هواپیمایی کشوری­ و وزارت کشور­ ارسال شده که باید پروسه زمانی آن طی شود.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران­ در مورد پروژه های اجرایی فرودگاه  شهدای نوشهر گفت: طرح بهسازی رمپ­ و بارانداز و ­ترمینال و بهسازی محاوط ورودی ترمینال فرودگاه  شهدای نوشهر در حال انجام است و برای راه اندازی مرز ­هوایی­ ­فرودگاه شهدای نوشهر از طریق استانداری در حال پیگیری هستیم و­ امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این دو فرودگاه به مرزهای هوایی ملحق شوند.

وطنخواه با اشاره به افتتاح خط تاکسی فرودگاه مازندران گفت: مراحل قانونی از سوی سازمان هواپیمایی کشور برای ورود ناوگان جدید و خط پروازی در حال انجام است .

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اخبار منتشر شده درمورد به کارگیری یک فروند هواپیمای سبک و یک فروند بالگرد برای فعالیت درخط تاکسی هوایی مازندران بیان کرد: هواپیمای در نظر گرفته شده ۱۱نفره است که به تازگی وارد کشور شده و به دلیل زمان‌ بر شدن انجام کار‌های قانونی و اداری و مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، این هواپیما به مراسم رونمایی نرسید و در حال پیگیری تامین هواپیمای مورد نیاز به منظور بهره برداری هستیم .

برقراری پروازهای فوق‌العاده در مسیرهای مختلف پروازی

وطنخواه در مورد برنامه های نوروز۱۴۰۱ گفت: برای نوروز ۱۴۰۱ به شرکت‌ها اعلام شده که پروازهای فوق‌العاده خود را در مسیرهای مختلف اعلام کنند. طبق سنوات گذشته در ترمینال فرودگاه سفره هفت سین برگرفته از فرهنگ و رسوم بومی این خطه پهن خواهد شد و همچنین موسیقی سنتی و بومی ؛ کرنا نوازی و سُرنا نوازی نیز در ترمینال اجرا می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: برخی از شرکت‌های پروازی برای ایام نوروز در حال پیگیری برقراری پرواز فوق‌العاده به مقصد آکتائو قزاقستان هستند و منتظر اعلام برنامه از جانب شرکت‌های هواپیمایی هستیم .

وطنخواه درپایان درمورد عملکرد شرکت های فرودگاهی و ایرلاین ها با توجه به پاندمی کرونا گفت: شرکت‌های فرودگاهی و ایرلاین‌ها در این مدت با توجه مشکلات مدیریت خوبی داشتند و خوشبختانه به آمار نرمال رسیدیم و حتی در مقطعی پروازها از میزان آمارپروازی نرمال نیز فراتر رفته است.

 وطنخواه اظهار امیدواری کرد در سفر هیات دولت به استان، پروژه های توسعه‌ای و بهسازی شامل سامانه کمک ناوبری، اراضی تملیکی، حصار فیزیکی فرودگاه، بلوار اصلی ورودی فرودگاه، توسعه اپرون و پروژه‌های بهسازی ساختمان‌های جانبی به ارزش تقریبی ۲۲۰ میلیارد تومان را با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری برسد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.