| کد خبر: 236270 |

◄ تجلیل از پیشکسوتان کنترل پرواز در شیراز

همزمان با روز جهانی مراقبت پرواز، طی مراسمی از جمعی از پیشکسوتان و برترین کنترلرهای ترافیک هوایی در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز تجلیل شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های فارس در حاشیه مراسم تجلیل از کنترلرهای مراقب پرواز گفت: به بهانه روز جهانی مراقبت پرواز از پیشکسوتان مراقبت پرواز، همکاران شرکت‌های هواپیمایی و همکاران کنترلر مراقبت پرواز دعوت کردیم تا از زحمات آن‌ها قدردانی کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرودگاه فارس، غلامرضا کریم آقایی افزود: کنترلرها و کارکنان بخش مراقبت پرواز کسانی هستند که شبانه روزی تلاش می‌کنند و دغدغه ایمنی و سلامت پرواز شهروندان را دارند و با ارائه دستورالعمل‌ها و تیزهوشی خود باعث جلوگیری از برخورد هواپیماها با هم در فضا و فرودگاه‌ها شده و در یک کلام نقشی بی بدیل در ایمنی پروازها دارند.

او با اشاره به اینکه آن‌ها کارکنانی با هوش بالا هستند که باید توانایی این را داشته باشند که درآنِ واحد با ۲۰ هواپیما صحبت کنند، اظهار کرد: هدف اصلی آن‌ها جلوگیری از برخورد میان هواپیماها و یا هواپیماها با موانع در سطح فرودگاه‌ها و برقراری نظم و ایمنی است و به همین بهانه امروز از این عزیزان به ویژه پیشکسوتان و مسئولین وسرکشیک‌های تیم عملیاتی که نقش ویژه‌ای درعملیات‌ها دارند دعوت کردیم که در این مراسم حاضر شوند.

کریم آقایی همچنین گفت: فرودگاه شیراز سومین فرودگاه کشور از نظر آمار ترافیکی و پروازی و در واقع یک فرودگاه مشترک بین پروازهای نظامی، نیروی هوایی ارتش، نیروی هوایی سپاه، هواپیماهای مسافربری و پروازهای آموزشی است و در آن حدود ۶۰ کنترلر مراقبت پرواز مشغول به کار هستند که در شیفت‌های عملیاتی منظم انجام وظیفه می‌کنند.

فخرالدین کشاورز، معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه‌های فارس نیز گفت: با توجه به خطیر و حساس بودن حرفه‌ی کنترلر پرواز ماهانه ۳ هزار پرواز داخلی و خارجی با کمک این کنترلرها در فرودگاه شیراز انجام می‌شود.

او از راه‌اندازی و نصب تجهیزات سوئیچینگ یا مدیریت فرکانس خبر داد و ادامه داد: سیستم‌های سوئیچینگ، سیستم مدیریت فرکانس رادیویی است و یکی از ارکان اساسی کار ما ایجاد ارتباط با خلبان است و نیازمند فراکانش‌های رادیویی هستیم که این فرکانس‌ها باید مدیریت شوند تا ارتباط‌ها بین فرستنده و گیرنده انجام شود.

کشاورز بیان کرد: یکی از مباحث مدیریت بحران «زمان» است و در بحران‌هایی که در قالب رخدادهای طبیعی رخ میدهد نوع ارائه خدمات متفاوت است و زمان در این مهم برای ما در اولویت است.

معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه‌های فارس حرفه صنعت هوانوردی را حرفه پویا و زنده عنوان کرد و گفت: یک کنترلر پرواز ترافیک هوایی حق اشتباه ندارد و نتیجه اشتباه یک کنترلر در فضا پیامد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و وجه بین المللی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.