| کد خبر: 231959 |

ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی کشور توسط متخصصان داخلی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی گفت: پروژه های بسیاری طی چند سال اخیر در صنعت حمل و نقل هوایی اتفاق افتاده است که همگی با تکیه بر توان متخصصان داخلی و جوانان بود.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی گفت: پروژه های بسیاری طی چند سال اخیر در صنعت حمل و نقل هوایی اتفاق افتاده است که همگی با تکیه بر توان متخصصان داخلی و جوانان بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیاوش امیر مکری بعداز ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح هفت پروژه فرودگاهی گیلان در رشت اظهار داشت: یکی از اصلی ترین پروژه ها که پس از ۲۰ سال در مهمترین فرودگاه کشور  بدست متخصصان هوانوردی انجام شد بهسازی سیستم برج اپروچ (تقرب) فرودگاه مهرآباد است.

وی ادامه داد: این پروژه بسیار حساس و دشوار که از بزرگترین و اساسی ترین پروژه های فرودگاهی است در شرایطی که فرودگاه مهرآباد با انجام روزانه بیش از ۳۲۰ پرواز، درگیر کرونا هم بود با برنامه ریزی و زحمت بسیار به ثمر رسید و ظرف چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی گفت: در فرودگاه های که دارای تعداد پروازهای بالاتری هستند و همچنین در مناطقی که به دلیل وجود چند فرودگاه حجم ترافیک هوایی و درگیری ترافیک هوایی بالاتر از حد معمول می باشد، برای هماهنگی بیشتر بین واحد مرکز کنترل و واحد برجِ مراقبت و همچنین ایمنی بیشتر پروازها، واحد کنترل "اپروچ" تقرب به همراه برج مراقبت مسئول هدایت ترافیک هوایی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای پروژه های زیرساختی چه در حوزه فرودگاهی و چه حوزه هوانوردی افزایش ظرفیت، ارتقاء خدمات فرودگاهی و همچنین ارتقاء ضریب ایمنی و سلامت پرواز است .

امیرمکری با اشاره به افتتاح هفت پروژه در فرودگاه رشت یادآور شد: طی چند سال اخیر در فرودگاه رشت اتفاقات بسیار خوبی در حوزه های زیرساختی و اجرای پروژه های حوزه فرودگاهی و هوانوردی انجام شده که در ادامه پروژه های انجام شده  در سال گذشته  امروز پروژه مهم نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری ILS/DME به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال توسط متخصصان داخلی، مهمترین پروژه از طرح های یاد شده است.

 هفت پروژه فرودگاهی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی و مقامات استانی در فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت طی آئینی به بهره برداری رسید.

نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری ILS/DME به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال توسط متخصصان داخلی، مهمترین پروژه از طرح های یاد شده است. با بهره برداری از سامانه یاد شده دید افقی این فرودگاه از ۱۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر بهبود خواهد یافت که ضمن ارتقاء ضریب ایمنی فرودگاه، تاخیرات و ابطالی پروازها کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.