| کد خبر: 185026 |

◄ فرودگاه رشت و تلاش برای بسترسازی توسعه خود

مدیرکل فرودگاه‎های استان گیلان گفت از نصب و راه اندازی دستگاه ILS فرودگاه رشت تا شش ماهه اول سال 98 خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان گیلان گفت از نصب و راه اندازی دستگاه ILS فرودگاه رشت تا شش ماهه اول سال 98 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، غلامرضا کریم آقایی بهره‎برداری از طرح‎های نیمه تمام سال 97 را از جمله اقدامات مهم سال جاری عنوان کرد و گفت: نصب و راه‎اندازی دستگاه ILS یکی از این اقدامات است که پس از انتقال به فرودگاه با توجه به برنامه‎ریزی‎های انجام شده تا شش ماهه اول 98 نصب خواهد شد.

وی افزود: ساخت مخزن آب بتنی 500 مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصدی، نصب سیستم روشنایی تقرب پرواز دقیق (PALS) که 80 درصد پیشرفت داشته است و به امید خدا تا پایان فرودین 98 به بهره‎برداری خواهد رسید.

کریم آقایی با اشاره به اینکه هم اکنون از فرودگاه رشت به 10 مسیر پرواز وجود دارد، گفت: ما در این فرودگاه چند فرصت سرمایه‎گذاری بزرگ داریم که یکی از آنها ساخت یک مجموعه تفریحی، فرهنگی و تجاری به وسعت 36 هزار مترمربع است که با توجه به فاصله دو کیلومتری فرودگاه تا شهر فرصت بسیار خوبی است.

وی زه‎کشی و استریپ سازی ایرساید فرودگاه را پروژه مهم دیگر برای سال 98 عنوان کرد و گفت: اعتبار این پروژه حدود 240 میلیارد ریال است که مناقصه آن در انتهای سال 97 منتشر شده است به امید خدا از ابتدای سال جدید اجرای آن کلید خواهد خورد.

وی با اشاره به این فرودگاه 220 هکتار است که طبق طرح جامع 160 هکتار نیز باید به آن اضافه شود، گفت: یکی از مهمترین مشکلات فرودگاه رشت برای رشد و توسعه کوچک بودن وسعت آن است طبق طرح جامع 160 هکتار باید به آن اضافه شود اما با توجه به گرانی زمین در اطراف این فرودگاه بحث تامین منابع مالی آن پیچیده شده است و پیگیر هستیم که به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری محترم از طریق استان مطرح و تصویب شود.

کریم آقائی با اشاره به اینکه اکنون طرح خرید 10 هکتار توسط شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در دست اقدام است، گفت: با اضافه شدن این مقدار زمین می‎توانیم ظرفیت اپرون فرودگاه را تا دو برابر؛ یعنی 14 موقعیت پارک هواپیمای متوسط و کوچک، افزایش دهیم و همچنین ترمینال پروازهای خارجی را طبق طرح جامع توسعه دهیم.

وی افزود: اکنون ترمینال خارجی 3000 مترمربع است که باید در طرح توسعه تخریب شود و در اراضی جدید یک ترمینال جدید خارجی ساخته شود.

غلامرضا کریم آقائی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد اقدامات نوروزی این فرودگاه گفت: در نوروز پروازهای فصلی به ترکیه و گرجستان اضافه می شود و اکنون هشت پرواز برای ازمیر ترکیه گذاشته شده است و در پروازهای داخلی مانند کیش و مشهد نیز تا 30 درصد افزایش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در راستای دستورالعمل ارسال شده از سوی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ما نیز ستاد نوروزی را تشکیل دادیم و جلسه آن را برگزار کردیم. در این زمینه چیدن سفره هفت سین در ترمینال، گلکاری محاوط، استقرار میز خدمت و برگزاری مراسم آیینی و محلی با همکاری سازمان گردشگری از جمله کارهایی است که انجام دادیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.