| کد خبر: 231229 |

افزایش پروازهای تهران-تبریز/ توافق برای برقراری پرواز جدید خارجی

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از افزایش پروازهای میان تهران و تبریز از ابتدای خرداد خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی از افزایش پروازهای میان تهران و تبریز از ابتدای خرداد خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رامین آذری از افزایش پروازهای میان فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز خبر داد و گفت: از ابتدای خردادماه، با برقراری پرواز جدید تهران-تبریز توسط شرکت هواپیمایی آتا، پروازهای این شرکت میان تهران و تبریز به ۷۰ پرواز در هفته می‌رسد.

وی ادامه داد: البته پروازهای تهران-تبریز توسط سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز همچون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، قشم ایر، آسمان، ایرتور، کاسپین و معراج به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به تداوم پروازهای خارجی در فرودگاه تبریز، افزود: با شرکت هواپیمایی آتا برای برقراری یک مسیر خارجی جدید از اول تیرماه توافق شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان سپس به وضعیت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیمایی آتا در فرودگاه تبریز اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این آشیانه در سه ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و قرارداد آن به صورت BOT با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبادله خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، اکنون شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، آتا، ماهان، ایران‌ایرتور، قشم‌ایر، معراج، آسمان، سپهران، ترکیش‌ایر، کاسپین و کیش‌ایر در فرودگاه شهید مدنی تبریز فعال بوده و پروازها در این فرودگاه به مقاصد داخلی تهران، اصفهان، کرمان، شیراز، بندرعباس، مشهد، اهواز، عسلویه، جزیره کیش، رشت و ساری و مقاصد خارجی استانبول و ازمیر برقرار است.

در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ۷۹۱ پرواز داخلی و ۱۰۲ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام شده و به ترتیب ۶۹ هزار و ۳۹۸ مسافر داخلی و ۱۳ هزار ۴۱۷ مسافر خارجی با استفاده از این پروازها جابجا شده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.