| کد خبر: 169939 |

◄ برگزاری مانور محدود طرح اضطراری در فرودگاه گرگان

مانور محدود طرح اضطراری فرودگاه گرگان با موضوع «وضعیت اضطراری در ایستگاه سوخت‌رسانی» برگزار شد.

تین نیوز

مانور محدود طرح اضطراری فرودگاه گرگان با حضور اداره آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما، مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی فرودگاه، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، یگان حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، مسئولین و پرسنل عملیاتی و اداری مربوطه اداره‌کل فرودگاه‌های استان گلستان صبح امروز در فرودگاه گرگان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های گلستان، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های گلستان در خصوص اجرای این مانور گفت: براساس برنامه‌ از پیش تعیین‌شده در اثر بی‌احتیاطی و خطای انسانی، ساختمان و تاسیسات سوخت‌گیری فرودگاه گرگان دچار حریق می‌شود.

پس از اعلام وضعیت اضطراری توسط پرسنل ایستگاه سوخت‌رسانی به برج مراقبت، آژیر خطر به‌صدا درآمده و موقعیت محل بروز سانحه به سرکشیک ایستگاه آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما اعلام و تیم‌های اطفا حریق و امداد و نجات به‌سرعت به محل حادثه اعزام می‌شوند. پس‌ازآن نیز سایر اطلاع‌رسانی‌های براساس چارت اطلاع‌رسانی انجام و مسئولین در جریان وقوع آتش‌سوزی قرار می‌گیرند.

آذری در ادامه با اعلام اینکه تمرین محدود طرح اضطراری فرودگاه با سناریو وضعیت اضطراری در ایستگاه سوخت‌رسانی برای اولین بار در سطح فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود، افزود: با توجه به خطرات بالقوه‌ای که مخازن و تاسیسات سوخت‌گیری هواپیمایی را در فرودگاه‌ها تهدید می‌کند، انجام این مانور بسیار ضروری بود و امروز شاهد انجام خوب این تمرین در فرودگاه گرگان بودیم.

وی هدف از انجام این مانور را ارزیابی توانایی و تمرین وظایف، افزایش توان عملیاتی، افزایش هماهنگی‌های درون و برون‌سازمانی، ارزیابی توان و امکانات، رفع نواقص احتمالی و چک کردن سیستم‌های مختلف در هنگام بروز شرایط اضطراری اعلام کرد.

در پایان این مانور، در جلسه‌ای با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان، مسئولین و نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های شرکت‌کننده در مانور، عملکرد واحدهای مختلف موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 به‌منظور حفظ آمادگی و هماهنگی در شرایط اضطراری، تمرین کامل و محدود طرح اضطراری فرودگاه هر دو سال یکبار و تمرین دورمیزی هر شش ماه یک‌بار برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.