| کد خبر: 230823 |

فرودگاه سقز به زودی افتتاح می‌شود/ هواپیمای طرح فرودگاه ATR است

مدیر فرودگاه سنندج از افتتاح دومین فرودگاه استان کردستان خبر داد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه سنندج از افتتاح دومین فرودگاه استان کردستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر عباس نظری‌زاده، مدیر فرودگاه سنندج از آمادگی برای افتتاح فرودگاه سقز که به زودی انجام خواهد گرفت خبر داد و گفت: ترمینال این فرودگاه اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  بعید میدانم مشکلی برای افتتاح وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی سطوح پروازی اکنون حدود ۵۲ درصد است و با پیشرفتی که اکنون کار به خود گرفته، پیشرفت آن در خرداد تا ۸۰ درصد خواهد بود. با این سطح از پیشرفت امکان بهره‌برداری از فرودگاه وجود دارد و باقی کار، ریزه‌کاری‌هایی است که می‌توان هنگام بهره‌برداری انجام داد.

نظری‌زاده درباره تامین تجهیزات فرودگاهی فرودگاه سقز گفت: تامین این تجهیزات، مانند تجهیزات داخل ترمینال و خودروهای آتش نشانی جزو تعهدات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است. نامه‌نگاری‌ها برای این اتفاق انجام شده و معاونت عملیات هوانوردی در حال برنامه‌ریزی برای تامین این تجهیزات است. البته امکاناتی در فرودگاه سنندج وجود دارد که بتوان به صورت موقت به فرودگاه سقز منتقل کرد و در این باره نیز رایزنی‌ها انجام شده، اما امیدواریم که نیازی به این کار نباشد.

مدیر فرودگاه سنندج درباره مشخصات فرودگاه سقز گفت: ترمینال این فرودگاه ۲۳۰۰ متر مربع زیربنا دارد. مساحت اپرون فرودگاه نیز ۲۵۰۰ متر است. این فرودگاه یک تاکسی‌وی دارد و طول و عرض باند آن نیز به ترتیب ۲۸۰۰ و ۳۰ متر است.

وی ادامه داد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، هواپیمای طرح فرودگاه سقز ATR در نظر گرفته شده است.

گفتنی است با توجه به فاصله اندک فرودگاه سقز با منطقه آزاد بانه و مریوان، احداث این فرودگاه می‌تواند زیر ساخت مناسبی برای توسعه اقتصادی پایدار در منطقه شمال غرب کشور فراهم آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.