| کد خبر: 211432 |

امنیت مقدمه ایمنی پروازهاست

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در همایش فرماندهان پلیس تاکید کرد، همان گونه که ایمنی پرواز اولین اولویت صنعت هوانوردی دنیاست امنیت مقدمه و یکی از الزامات تحقق آن است.

تین نیوز

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در همایش فرماندهان پلیس تاکید کرد، همان گونه که ایمنی پرواز اولین اولویت صنعت هوانوردی دنیاست امنیت مقدمه و یکی از الزامات تحقق آن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، در این همایش که به صورت ویدیو کنفرانس با میزبانی فرماندهی پلیس فرودگاه‌های کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه در چشم انداز ایکائو بر توسعه ایمن، امن و پایدار هواپیمایی کشوری از طریق همکاری کشورهای عضو در سال ۲۰۲۵ تاکید شده است، گفت: بر اساس سند ۹۷۵۰ دو مورد از راهبردهای پنج گانه ایکائو برای هواپیمایی غیرنظامی شامل افزایش ایمنی هواپیمایی کشوری در سطح جهان و ارتقای امنیت و تسهیلات در سطح جهان است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: راهبرد این شرکت، پیشرو شدن در منطقه در مدیریت و ارایه خدمات ایمن، امن و اثربخش فرودگاهی و ناوبری هوایی در توسعه صنعت هوانوردی و خدمت رسانی مطلوب به مردم است.

او گفت: مساله امنیت و ایمنی دو مقوله مجزا ولی تفکیک ناپذیر در صنعت هوانوردی است و همان گونه که ایمنی پرواز اولین اولویت صنعت هوانوردی دنیا به شمار می رود، امنیت مقدمه و یکی از الزامات تحقق آن است.

امیرمکری افزود: تجربه نشان می دهد هر زمان امنیت هواپیمایی در دنیا با مخاطره مواجه شده است، صنعت هوانوردی سریع، عکس العمل نشان داده و در جهت دوری از ناامنی و با وجود تحمل هزینه های بیشتر تصمیم‌هایی را اتخاذ کرده که به بازگرداندن حس امنیت به مسافران بیانجامد.

او افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور دستوالعمل‌های بهداشتی مناسبی برای ستاد و فرودگاه‌های ابلاغ شد و خوشبختانه شاهد همکاری و مشارکت همه دست اندرکاران و ارائه دهندگان خدمات در فرودگاه‌ها جهت اجرای بهتر دستوالعمل‌ها بودیم.

او تاکید کرد: ما در فرودگاه‌های کشور همراه با تمام دست اندرکاران تامین امنیت در جهت ارایه خدمات و تسهیلات بهتر به مردم کشورمان به عنوان یک راهبرد تلاش خواهیم کرد و امید است با همکاری تمام دست اندرکاران این هدف محقق شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به مفاد آیین نامه اجرایی مصوبه شماره ۵۲۹ شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و گفت: در این آیین نامه به تعیین اختیارها و مسوولیت‌ها، ایجاد هماهنگی و همکاری و وحدت رویه و انسجام دستگاه‌های ذیربط اطلاعاتی، امنیتی و حفاظتی پرداخته شده که تاکنون نقش تعیین کننده‌ای در ارایه خدمات به مسافران و شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های خدمات زمینی و بهره برداران اماکن فرودگاهی داشته است.

او ادامه داد: ارتقای سطح خدمات، رفاه و کرامت مسافران در کنار اقدام امنیتی و حفاظتی متناسب یکی از مهمترین اهداف مشترک فرودگاه‌های کشور و دستگاه‌های امنیتی و حفاظتی و اطلاعاتی است.

امیرمکری از فرماندهان پلیس فرودگاه های کشور درخواست کرد که رفتار شایسته توام با رعایت کرامت مسافران در بدو ورود به ترمینال ها و دوری از رفتارهای سلیقه ای محدود کننده با بهره برداران و شرکت های خدمات زمینی را همچون گذشته سرلوحه کار خود قرار دهند.

او همچنین بر ضرورت همکاری پلیس فرودگاه‌ها در تسهیل کسب و کارهای غیر هوانوردی و نیز ساماندهی مسافرکش ها جهت ممانعت از مزاحمت برای مسافران و مراجعان به فرودگاه‌ها تاکید کرد و اقدامات پیشگیرانه پلیس فرودگاه‌ها را برای جلوگیری از سرقت در فرودگاه‌های سراسر کشور، همکاری نزدیک آنها با مدیران فرودگاهی برای اجرای طرح های توسعه ای مربوط به فرودگاه، حضور مقتدرانه و فعال در کمیته حفاظتی و آشنایی به حوزه استحفاظی خود و نیز همکاری نزدیک با حراست در همپوشانی ماموریت ها را خواستار شد.

امیرمکری همچنین بر ضرورت استفاده فرماندهان پلیس فرودگاه‌ها از تجربه و تخصصشان و تفکیک قایل شدن بین مسافر خطاکار از مسافر معمولی (با استفاده از تکنیک های روانشناختی) و نیز برطرف کردن مشکلات حفاظتی فرودگاه با اتخاذ تدبیر محلی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، سردار مهری فرمانده پلیس فرودگاه های کشور نیز بر همکاری نیروهای پلیس فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مدیران فرودگاه‌ها باید بیش از گذشته با یکدیگر جهت انجام ایمن پروازها و رعایت اصول بهداشتی تلاش کنند.

وی اظهار کرد: پلیس فرودگاه‌های کشور کمک رسان شما در فرودگاه ها خواهد بود تا پروازها طبق گذشته بر محور امنیت و ایمنی بالا صورت گرفته تا رضایت مسافران تامین شود

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.