| کد خبر: 210963 |

احداث ترمینال جدید در فرودگاه زاهدان در سال‌جاری

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از آغاز مطالعات احداث ترمینال جدید در فرودگاه زاهدان در سال جاری و نیز برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از آغاز مطالعات احداث ترمینال جدید در فرودگاه زاهدان در سال جاری و نیز برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد پروازهای داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی جزینی زاده، مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان مهم‌ترین اولویت‌های سال جاری را برشمرد و گفت: رفع موانع حقوقی تملک اراضی ضلع شرقی و شمال شرقی فرودگاه بین المللی زاهدان، شروع عملیات احداث دیوار ضلع شرقی باند جدید جهت رفع موانع عملیات باند مذکور، شروع عملیات احداث ساختمان سپاه فرودگاه زابل، شروع عملیات احداث ساختمان پلیس فرودگاه ایرانشهر و شروع مطالعات احداث ترمینال جدید و ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت پرواز فرودگاه بین المللی زاهدان از جمله اقدام‌هایی هستند که در سال جاری انجام خواهند شد.

او ادامه داد: علاوه بر این احداث پروژه گازرسانی فرودگاه بین المللی زاهدان، شروع مطالعات احداث ساختمان اداری و برج مراقبت پرواز فرودگاه ایرانشهر، برقراری ارتباط فیبر نوری فرودگاه سراوان، پیگیری احداث ساختمان اداری و برج مراقبت پرواز فرودگاه ایرانشهر، اجرای پروژه‌های بهسازی فرودگاه‌ها و سایت‌های ارتباطی استان و اجرای استریپ پرواز ضلع شرقی باند جدید فرودگاه بین المللی زاهدان از دیگر مواردی است که در دستور کار سال جاری قرار دارد.

کاهش ۵۰درصدی پروازها با شیوع کرونا

جزینی زاده در ادامه آماری از تعداد پروازها قبل از شیوع کرونا ارایه کرد و گفت: اسفند سال گذشته و قبل از شیوع کرونا ۳۴۲ پرواز در فرودگاه زاهدان انجام شد، همچنین در این مدت تعداد ۳۶ هزار و ۶۳ مسافر جا به جا شدند. طبیعی است که بعد از شیوع کرونا تعداد پروازها کاهش یافت و در فروردین سال جاری ۱۶۸ پرواز از فرودگاه زاهدان انجام شد که طی آن ۱۷ هزار و ۷۸۲ مسافر جا به جا شدند.

او با اشاره به این که فرودگاه بین المللی زاهدان با کاهش ۵۰ درصدی پروازها در زمان بحران کرونا مواجه شد، تصریج کرد: به دستور استاندار  استان سیستان و بلوچستان پرواز در مسیرهای کرمان، گرگان و شیراز در زمان اوج کرونا در فروردین ماه سال جاری لغو  شد و پروازها در مسیر تهران در طول روز از ۴ پرواز به یک پرواز  و در مسیر مشهد از ۷ پرواز به ۲ پرواز در هفته کاهش یافت. همچنین تعداد پروازها در مسیر چابهار از ۳ پرواز به ۲ پرواز کاهش یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی مسیرهای پروازی جدید بعد از اتمام شرایط کنونی خبر داد و گفت: برقراری پرواز در مسیرهای اصفهان،کیش و افزایش پرواز در مسیرهای تهران، مشهد، گرگان و چابهار در دستور کار اداره کل فرودگاه‌های استان قرار دارد. علاوه بر این با توجه به وجود پتانسیل جهت برقراری پرواز در مسیرهای دبی و عتبات، پیگیر برقراری پرواز در مسیرهای یادشده هستیم، برقراری پرواز در مسیر کویته نیز از دیگر برنامه‌های سال آتی به شمار می رود.

او مهمترین اقدام‌های سال گذشته در حوزه‌های مختلف فرودگاهی را این گونه برشمرد: اجرای پروژه دیوار حفاظتی ضلع جنوب فرودگاه زاهدان جهت اجرای چراغ‌های تقرب باند ۳۵ راست، مطالعه پروژه احداث ساختمان تکنیکال بلاک و ترمینال زاهدان، اجرای پروژه‌های بهسازی فرودگاه‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و سراوان و سایت ارتباطی بیرک و احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز فرودگاه‌های زاهدان و ایرانشهر از جمله فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته به شمار می رود.

جزینی زاده ادامه داد: علاوه بر این احداث ساختمان جنبی فرودگاه زاهدان، مطالعات بهسازی باند قدیم فرودگاه زاهدان، برقراری ارتباط فیبر نوری فرودگاه سراوان، اجرای پروژه تطویل و تعریض باند فرودگاه سراوان، مطالعات احداث ساختمان اداری و برج مراقبت پرواز فرودگاه ایرانشهر، اجرای شبیه سازی(سمیلاتور) برج و اپروج فرودگاه بین المللی زاهدان و اجرای پروژه تطویل باند فرودگاه سراوان را می توان به موارد بالا افزود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.