| کد خبر: 208900 |

پیشرفت ۶۰ درصدی احداث ترمینال فرودگاه شیراز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به اقدام‌های انجام شده در سال گذشته از پیشرفت ۶۰ درصدی احداث ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: در سال جدید ساخت این ترمینال تکمیل می شود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به اقدام‌های انجام شده در سال گذشته از پیشرفت ۶۰ درصدی احداث ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: در سال جدید ساخت این ترمینال تکمیل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا بدیعی فرد به بیان اقدام‌های انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته عملیات احداث ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز ادامه یافت. این ترمینال در ۳ طبقه با سازه ترکیبی فلزی – بتنی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع و در زمینی به مساحت ۲۱ هزار مترمربع در حال اجراست.

 وی افزود: این پروژه اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۹۵ درصد پیشرفت مالی دارد. در حال حاضر اجرای ساخت موتورخانه ضلع شرقی در حال اجراست و نصب نمای شیشه ضلع جنوبی به پایان رسیده است.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های مهم که سال گذشته انجام شد، بهسازی سیستم روشنایی سطوح پروازی، اجرای حفاری و کابل کشی به طول ۵۰ کیلومتر و تعویض هندهول‌ها و منهول های بتنی با نوعPVC  به تعداد ۸۰۰ عدد بود. اجرای این پروژه علاوه بر افزایش ضریب اطمینان سیستم روشنایی سطوح پروازی، مانع از آب گرفتگی هندهول‌ها می شود و باعث سهولت و افزایش سرعت در تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها می شود.

خرید دستگاه‌های کمک ناوبری

 مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از خرید تجهیرات کمک ناوبری در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: خرید آنتن رادار و سیستم‌های کمک ناوبریDVOR وILS، خرید تجهیزات و نوسازی سیستم سوئیچینگ(مدیریت فرکانس ها) به علاوه خرید دو دستگاه خودرو پیکاپ، دو دستگاه خودروی آتش نشانی و کفساز فرودگاهی از جمله تجهیزات خریداری شده در سال ۹۸ به شمار می رود.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس افزود: بهسازی معابر فرودگاهی، اپرون و ترمینال خارجی، بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شیراز، بهسازی یگان پلیس و سپاه، برج مراقبت پرواز و سیستم روشنایی سطوح پروازی، بهسازی ابنیه و زیرساخت‌های الکتریکال و مکانیکال، محوطه سازی و بهسازی منازل سازمانی نیز از دیگر اقدام‌های انجام شده در سال گذشته به شمار می رود.

بدیعی فرد افزود: عملیات احداث سایت رادار در کوه سپیدار واقع در منطقه تنگ ریز شهرستان میمند شامل عملیات خاکبرداری ابنیه و ایجاد راه دسترسی نیز انجام شده که با اتمام احداث این سایت و نصب سیستم رادار MSSR  قابلیت سرویس دهی در حوزه راداری به نحو چشمگیری افزایش پیدا می کند و در آینده شاهد پوشش کامل راداری در منطقه جنوب کشور و فضای تحت کنترل فرودگاه شیراز خواهیم بود.

اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های اقماری

وی درباره اقدام‌های انجام شده در فرودگاه‌های اقماری استان فارس نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: از جمله اقدام‌های انجام شده در فرودگاه فسا می توان به بهسازی انبار تجهیزات فرودگاه، بهسازی دستگاه‌های کمک ناوبری و محاوط اداری، احداث کانال خروج فاضلاب، بهسازی زیرساخت‌ها و شبکه آبرسانی و ساختمان اداری و نیز درزگیری سطوح پروازی اشاره کرد.

او در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در فرودگاه‌های جهرم و داراب پرداخت و گفت: سال گذشته عملیات احداث ترمینال فرودگاه جهرم به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شد و اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در فرودگاه داراب نیز بهسازی ترمینال فرودگاه و برج مراقبت، بهسازی ساختمان پلیس، دیوارکشی اراضی فرودگاه و بهسازی ساختمان ایمنی زمینی را انجام دادیم.

بدیعی فرد، ادامه تکمیل احداث ترمینال بین المللی فرودگاه، احداث تجمیع سایت هندلینگ، تکمیل شبکه زهکشی و شبکه جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب، ادامه روند عملیات احداث ابنیه و راه دسترسی جهت نصب آنتن رادار در منطقه تنگریز و نیز تکمیل بهسازی عوامل میدان پروازی فرودگاه و مطالعات بررسی رخداد فرونشست سایت فرودگاه را از اولویت های سال جدید برشمرد.

او افزود: سال ۹۹ شاهد تهیه شناسنامه فنی فرودگاهی فرودگاه های جهرم و فسا و نیز مطالعه بهسازی عوامل میدان پروازی فرودگاه داراب خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.