| کد خبر: 199063 |

◄ آخرین شرایط ساخت «ترمینال بین‌المللی فرودگاه شیراز»

اخیراً خبرهایی در خصوص بلاتکلیفی در ساخت ترمینال فرودگاه بین‌المللی شیراز در رسانه‌ها منتشر شده است در همین راستا به سراغ مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس رفتیم و موضوع را از وی جویا شدیم.

تین نیوز

اخیراً خبرهایی در خصوص بلاتکلیفی در ساخت ترمینال فرودگاه بین‌المللی شیراز در رسانه‌ها منتشر شده است در همین راستا به سراغ مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس رفتیم و موضوع را از وی جویا شدیم.

رضا بدیعی فرد در این رابطه به خبرنگار تین نیوز توضیح داد: قرارداد اولیه پروژه ترمینال فرودگاه شیراز چیزی حدود 100 میلیارد تومان بود که حدود 96 درصد مبلغ ریالی آن در این پروژه هزینه شده است. اما برای ادامه کار یک پیشنهادی داده شد مبنی بر اینکه مابقی پروژه به صورت BLT به بخش خصوصی واگذار شود و مجوز این موضوع از سوی وزارت راه و شهرسازی اخذ شد.

وی ادامه افزود:  در نهایت باید سر قیمت با بخش خصوصی یک توافقی می‌رسیدند اما مبلغ پیشنهادی بسیار بالا بود. با توجه به اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می‌تواند این پروژه را با یک مبلغ به مراتب پایین‌تر به اتمام برساند بر سر قیمت به توافق نرسیدند و بحث واگذاری به صورت BLT به بخش خصوصی منتفی شد.

او تصریح کرد: اما برای اینکه این پروژه زمین‌گیر نشود شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طبق قرارداد حدود 20 میلیارد تومان به این پروژه تزریق کرد.

مدیر فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه قسمت اصلی پروژه ترمینال فرودگاه شیراز به پایین رسیده است، گفت: در واقع کارهایی که در این پروژه انجام می‌شود یک سایت مونتاژ است؛ چرا که تمام سازه و قطعات خارج از این پروژه ساخته شده و در نهایت نصب می‌شود.

بدیعی فرد اضافه کرد: در حال حاضر این پروژه وارد مرحله نازک کاری و کارهای جزئی شده است که شاید از بیرون نِمود خاصی نداشته باشد و برخی تصور کنند که پروژه متوقف شده است، از سوی دیگر بحث نوسان قیمت‌ها در پروژه‌ها مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است این در حالی است که 40 درصد این پروژه خرید خارجی بوده است اما با تمام این مسائل و مشکلات اجازه ندادیم کار تعطیل شود.

وی با بیان اینکه این پروژه از زمان طراحی تا ساخت چیزی حدود 7 سال به طول انجامیده است، بیان کرد: طرحی که چندین سال پیش انجام شده مستلزم بروزرسانی و بازنگری بود. برای مثال 8 سال پیش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه شیراز 2 میلیون نفر بوده است؛ اما اکنون از 4 میلیون نفر عبور کرده است از همین رو این پروژه در بخشی از آیتم‌ها نیازمند بازنگری بود.

مدیر فرودگاه‌های استان فارس عنوان کرد: برای بهسازی ترمینال فعلی فرودگاه شیراز  حدود 4 میلیارد تومان  هزینه شده است که مشکل خاصی در اعزام و پذیرش وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.