| کد خبر: 194106 |

تبدیل فرودگاه آبادان به یکی از فرودگاه‌های مهم کشور

​مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در مراسم معارفه مدیر جدید فرودگاه آبادان گفت: با بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه آیت الله جمی آبادان، این فرودگاه به یکی از فرودگاه های مهم کشور تبدیل می شود که امکان انتقال پروازهای داخلی به آن را میسر می کند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در مراسم معارفه مدیر جدید فرودگاه آبادان گفت: با بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه آیت الله جمی آبادان، این فرودگاه به یکی از فرودگاه های مهم کشور تبدیل می‌شود که امکان انتقال پروازهای داخلی به آن را میسر می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه آبادان؛ سیاوش امیرمکری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیران فرودگاه آبادان که با حضور امام جمعه آبادان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آبادان، عبدالرحیمی معاونت برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رضایی مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، ضمن معرفی پروانه سهرابی به عنوان مدیر فرودگاه آبادان و نخستین مدیر فرودگاهی زن از زحمات دهقانی‌زاده مدیر سابق و جواد نجمی سرپرست این فرودگاه قدردانی کرد.

در این نشست امیرمکری با بیان این‌که ۸۷ فرودگاه فعال در کشور وجود دارد که سالانه ظرفیت جابه جایی ۸۰ میلیون مسافر را دارند، گفت: از این تعداد ۵۳ فرودگاه در مالکیت شرکت فرودگاه‌هاست که تلاش می‌شود این ظرفیت با ایجاد زیرساخت‌ها افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بانوان در تصمیم‌گیری‌های کلان، توانمندی خانم سهرابی به عنوان مدیر فرودگاه آبادان را مورد تاکید قرار داد و گفت: سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی که برای فرودگاه آبادان شد، قدم‌هایی برای توسعه و تکمیل این فرودگاه برداشته شد که با پذیرش مدیریت در حوزه سازمان منطقه آزاد اروند ظرفیت‌های جدیدی در این فرودگاه ایجاد می‌شود.

امیرمکری افزود: با بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان،  انتقال پروازهای داخلی به آن انجام خواهدشد و عملیات اعزام وپذیرش پروازهای خارجی پس از انجام بهسازی لازم از طریق ترمینال قدیم صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در فرودگاه آبادان، این فرودگاه آمادگی پذیرش پروازهای بین‌المللی را دارد.

وی گفت: خوشبختانه آمار پروازی فرودگاه آبادان در سال گذشته با رشد ۱۱ درصدی مواجه و در چهارماهه ابتدای سال‌جاری رشد بیش از ۴۰درصدی را تجربه کرده است.

در این مراسم، جواد نجمی سرپرست فرودگاه آبادان از افزایش آمار پروازی و پذیرش مسافر در این فرودگاه خبر داد.

دهقانی‌زاده، مدیر پیشین فرودگاه آبادان هم با بیان گزارش عملکرد خود در طی دوران مسئولیت، به توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرودگاه آبادان از جمله شروع ساخت ترمینال جدید اشاره کرد.

پروانه سهرابی مدیر جدید فرودگاه آبادان نیز در سخنانی ضمن تاکید بر تلاش هرچه بیش‌تر برای پیشرفت فرودگاه، از همکاران خود خواست که با اتحاد در کارها گام‌های بسیار بزرگی در جهت انجام وظایف خود برداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.