| کد خبر: 188780 |

امیرمکری در گفتگوی اختصاصی با روزنامه اطلاعات تاکید کرد:

◄ تکمیل طرح های نیمه تمام توسعه فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور

طرح های نیمه تمام توسعه فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور به سرعت تکمیل می شود.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران گفت: طرح های نیمه تمام توسعه فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور به سرعت تکمیل خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران که دیروز به همراه اعضای هیأت مدیره و معاونین این شرکت از مجموعه امکانات موسسه اطلاعات و شرکت ایران چاپ بازدید کرد، با اعلام مطلب فوق به خبرنگار روزنامه اطلاعات گفت: در دوره مدیریت جدید شرکت فرودگاه ها برای ارتقای سطح کیفی خدمات فرودگاهی و عملیات هوانوردی برنامه مناسبی در نظر داریم.

به گفته رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در بخش نخست به دنبال برنامه ریزی و تأمین بودجه جهت توسعه و بهسازی زیرساخت های فرودگاهی و ارتقای تجهیزات ناوبری در چارچوب طرح جامع فرودگاه ها هستیم و امسال 1400 میلیارد تومان از منابع داخلی خود را به اجرای برنامه های فوق، اختصاص خواهیم داد. در همین راستا تلاش خواهد شد تا طرح های توسعه فرودگاهی با نگاه کاملا اقتصادی اجرا شوند. از سوی دیگر در بخش دوم و در قالب طرح بهینه سازی تجهیزات هوانوردی مترصد استقرار سیستم های نظارتی هوانوردی برای دستیابی به ایمنی بیشتر در صنعت هوانوردی هستیم و تلاش خواهیم کرد که در یک افق 15 ساله تمامی تجهیزات هوانوردی ایران را بهینه سازی کنیم.

امیرمکری گفت: در همین رابطه تامین تجهیزات مورد نیاز مرکز کنترل فضای کشور و برج مراقبت فرودگاه مهرآباد در اولویت اقدامات قرار دارند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز صنعت فرودگاهی اگرچه به لحاظ وابستگی تکنولوژی به کشورهای غربی و تحریم های اقتصادی در سال های پس از انقلاب با دشواری های فراوان تأمین شده اند، ولی در همین شرایط دشوار؛ امکانات و تجهیزاتی به مجموعه فرودگاه ها اضافه شده است که قابل مقایسه با سنوات قبل نیست.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تأمین نیازهای فرودگاهی از داخل کشور گفت: تلاش خواهیم کرد که با همکاری مراکز پژوهشی، امکان تولید بخش قابل توجهی از تجهیزات فرودگاهی را فراهم کنیم و به همین منظور اخیراً قراردادهایی را با مراکز پژوهشی منعقد کرده ایم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: برای راهبری 53 فرودگاه متعلق به شرکت نیز در سال 1398 مبلغ 2000 میلیارد تومان هزینه برآورده شده که از محل منابع داخلی باید تأمین شود.

وی افزود: در بخش توسعه فضای ترمینالی و تأمین تجهیزات هوانوردی نیز10 پروژه بزرگ تا نیمه تیر امسال به بهره برداری خواهد رسید. علاوه بر این، تا هفته دولت امسال (دوم تا هشتم شهریور) 20 پروژه دیگر در نقاط مختلف کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: عملکرد فرودگاه های کشور را نباید صرفاً با دیدگاه اقتصادی ارزیابی کرد، زیرا وجود فرودگاه ها در نقاط مختلف ایران، آثار گسترده ای در توسعه پایدار کشور دارد. علاوه بر آن، در سیل اخیر که 5 فرودگاه بزرگ غرب و جنوب ایران بطور مستقیم با بحران روبرو بودند، کمترین میزان آسیب به زیرساخت های فرودگاهی وارد شد و عملکرد مطلوب خدمات فرودگاهی در استان های سیل زده منجر به تسریع در خدمت رسانی به سیل زدگان شد. این نکته نشان می دهد که فرودگاه های موجود، یک ثروت ارزشمند برای کشور هستند. با این وجود، تلاش می کنیم که در طرح های توسعه فرودگاه ها، به شاخص های اقتصادی توجه شود.

امیرمکری با استقبال از مشارکت سرمایه گذاران خصوصی در توسعه و تکمیل طرح های فرودگاهی نظیر ایجاد پارکینگ، رستوران و هتل در فرودگاه های کشور گفت: آماده معرفی و واگذاری پروژه های دارای توجیه اقتصادی به متقاضیان سرمایه گذاری هستیم. در همین زمینه، ساخت ترمینال 21 هزار مترمربعی فرودگاه شیراز با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده که ظرف 20 ماه احداث و پس از بهره برداری، هزینه های ساخت 60 ماهه به بخش خصوصی بازگردانده می شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران گفت: محدودیت های تعرفه ای و خدمات تکلیفی شرکت های هواپیمایی طی سال های گذشته امکان فعالیت رقابتی آنها را سلب کرده و باعث تحمیل زیان اقتصادی به آنها شده است. خوشبختانه با آزادسازی نرخ بلیت این مشکل تا حد زیادی برطرف شده ولی همچنان حدود 700 میلیارد تومان بابت خدمات فرودگاهی ارائه شده به شرکت های هواپیمایی از آنها طلبکاریم که با توافق صورت گرفته، درصد کاهش حجم این مطالبات هستیم. به عنوان مثال، توافق کرده ایم که از این پس عوارض و خدمات مسافری همزمان با فروش بلیت به مسافران هوایی، بطور مستقیم به حساب شرکت فرودگاه ها واریز شود تا از افزایش حجم مطالبات جدید جلوگیری شود.

امیرمکری گفت: پارسال با انجام 427 هزار پرواز داخلی و خارجی موفق به ارائه خدمات فرودگاهی به 51 میلیون نفر–سفر شدیم که عملکردی مطلوب و درخور توجه در صنعت فرودگاهی است.

وی همچنین با اشاره به برنامه تکمیل پوشش راداری کشور گفت: با خرید و نصب 3 رادار جدید، پوشش راداری پروازهای فراتر از 24 هزارپا در تمامی نقاط کشور تامین خواهد شد. در برنامه بعدی 5 رادار جدید با اتکا به توان مهندسان داخلی در داخل کشور طراحی، ساخته و نصب خواهد شد که پوشش راداری پروازهای فراتر از 16 هزارپا را در تمام فضای کشور تکمیل می کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: خوشبختانه پوشش فرکانسی برای تمام پروازهای عبوری از فضای کشور تأمین شده و در صورت لزوم، هدایت پروازها از طریق ارتباط فرکانسی با مرکز کنترل فضای کشور در سطح بالایی از ایمنی انجام می شود.

سیاوش امیرمکری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فروگاهها و ناوبری هوایی ایران و هیات همراه دیروز(سه شنبه) علاوه بر شرکت کردن در مصاحبه اختصاصی با گروه اقتصادی روزنامه اطلاعات، از بخش های مختلف موسسه اطلاعات بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند تولید و انتشار رونامه و سایر نشریات، مجلات و کتاب های این موسسه و همچنین فعالیت شرکت ایران چاپ قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.