| کد خبر: 188285 |

اعلام برنامه های اولویت دار معاون جدید عملیات هوانوردی

معاون جدید عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در تبیین برنامه های خود، تامین تجهیزات اتوماسیون و مرکز کنترل فضای کشور، توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی، اصلاح ساختار معاونت، تعامل هرچه بیشتر با سازمان هواپیمایی کشوری و بویژه ارتقای فرهنگ ایمنی هوانوردی را ازا اولویت های برنامه این معاونت اعلام کرد.

تین نیوز

معاون جدید عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در تبیین برنامه های خود، تامین تجهیزات اتوماسیون و مرکز کنترل فضای کشور، توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی، اصلاح ساختار معاونت، تعامل هرچه بیشتر با سازمان هواپیمایی کشوری و بویژه ارتقای فرهنگ ایمنی هوانوردی را ازا اولویت های برنامه این معاونت اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مراسم معارفه محمد امیرانی به عنوان معاون عملیات هوانوردی و تکریم سعید اکبری، معاون سابق عملیات هوانوردی و عضو جدید هیات مدیره شرکت با حضور سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و جمعی از اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران کل حوزه عملیات هوانوردی برگزار شد.

در این مراسم، سعید اکبری، عضو هیات مدیره و معاون سابق عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سخنانی با اشاره به بازگشت دوباره اش از سازمان هواپیمایی به شرکت عنوان کرد: چهار سال پیش که به عنوان معاون عملیات هوانوردی به شرکت آمدم، ایده ها و برنامه هایی داشتم که تا حدودی با همکاری مجموعه شرکت بویژه اداره های کل زیرمجموعه معاونت عملیات هوانوردی تحقق یافت و البته در مواردی نیز توفیق نداشتیم که به مدیریت اینجانب بازمی گردد چراکه این معاونت مهمترین ماموریت های شرکت را ایفا می کند.

وی اظهار داشت: مجموعه عملیات هوانوردی مجموعه یی توانمند، صادق و سالم است که نهایت تلاش خود را بدون هیچ ضعفی به کار می برد و مدیریت بر این مجموعه باید سیستماتیک و به درستی انجام شود.

اکبری با تاکید بر اینکه محمد امیرانی دارای توان کافی در مدیریت سیستماتیک حوزه عملیات هوانوردی است، افزود: صنعت هواپیمایی و از جمله حوزه سیستم های ناوبری هوایی فراز و نشیب های زیادی را پشت سرگذاشته و پیش از برجام و با کمرنگ شدن تحریم ها توانستیم از فرصت کوتاه فراهم شده برای تامین تجهیزات موردنیاز استفاده کنیم و امروز نیز که با تحریم های ظالمانه روبه رو هستیم معاونت عملیات هوانوردی به روند ارایه خدمات استاندارد ادامه می دهد.

در ادامه، محمد امیرانی، معاون جدید عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سخنانی با قدردانی از حسن نظر و اعتماد سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در واگذاری مسوولیت این معاونت به وی عنوان کرد: اگر بتوانیم 90 درصد برنامه های موردنظر مدیرعامل را در حوزه هوانودری محقق کنیم در مدت سه سال تحول بزرگی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: نشستن بر جایگاه بزرگانی چون مهندس اکبری که سال ها تجربه مدیریتی دارد و در این صنعت شناخته شده، دشوار است ولی خوشحالم که در جایگاه عضو هیات مدیره شرکت قرار گرفته و می توانم از تجربه و حمایت وی استفاده کنم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه تامین تجهیزات این حوزه باید در اولویت قرار گیرد، گفت: اگر سرمایه گذاری 20 تا 25 سال قبل در زیرساخت های هوانوردی نبود، نمی توانستیم پذیرای ترافیک هوایی در بحران اوکراین باشیم. امروز نیز باید برای تامین تجهیزات یک مرکز کنترل و سیستم اتوماسیون و سوئیچینگ پنج TMA تلاش لازم را انجام دهیم تا بتوانیم خدمات هوانوردی را به بهترین شکل ارایه کنیم.

وی افزود: در حوزه های آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما و نیز مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی تجهیزات خوبی خریداری شده که امیدواریم بتوانیم خلاهای موجود در بخش CNS را نیز برطرف کنیم.

امیرانی از تدوین برنامه های شش ماهه و یک ساله به عنوان خط کشی برای رصد فعالیت های معاونت عملیات هوانوردی خبر داد و گفت: برنامه دیگر معاونت عملیات هوانوردی توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی است. در سال های اخیر دوره های آموزشی زیادی برگزار شده ولی کمتر به کیفیت آموزش ها توجه شده است. همچنین امیدواریم بتوانیم در تمام حوزه های عملیات هوانوردی نیروی انسانی جدید جذب کنیم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بر ضرورت اصلاح ساختار این معاونت نیز تاکید کرد و افزود: در این زمینه باید ساختار را با سطح دنیا منطبق کنیم و لازم است در آموزش ها و جذب نیروی انسانی به انحصاری نبودن دانش و تخصص نیروی انسانی تنها در یک حوزه و آشنایی نسبی وی با سایر حوزه های هوانوردی توجه شود.

وی همچنین بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش درآمدهای غیرهوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد و گفت: اکنون بخش هوانوردی مهمترین بخش درآمدزای شرکت است و اگر قرار باشد دو بخش هوانوردی و فرودگاهی شرکت از هم تفکیک شوند از قبل باید برای افزایش درآمدهای فرودگاهی برنامه ریزی کنیم.

امیرانی تعامل هرچه بیشتر با سازمان هواپیمایی کشوری را دیگر برنامه دوره جدید معاونت هوانوردی عنوان کرد و افزود: مهمترین برنامه و اوجب واجبات در حوزه هوانوردی، ارتقای فرهنگ ایمنی است که باید در این حوزه برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.