| کد خبر: 186728 |

پیشرفت 50درصدی ساخت ترمینال مسافری فرودگاه جهرم

رئیس فرودگاه جهرم گفت: ساخت ترمینال مسافری این فرودگاه به مساحت یک‌هزار و پانصد مترمربع، در حال حاضر 50 درصد پیشرفت دارد.

تین نیوز

رئیس فرودگاه جهرم گفت: ساخت ترمینال مسافری این فرودگاه به مساحت یک‌هزار و پانصد مترمربع، در حال حاضر 50 درصد پیشرفت دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، احمد جلیلی جهرمی، یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این ترمینال که عملیات اجرایی آن از سال 97 آغاز شد تا پایان امسال به بهره‌ برداری می‌رسد.

وی ابراز کرد: مهمترین برنامه این فرودگاه در سال جاری توسعه زیرساخت‌های ایمنی، عملیاتی و عمرانی فرودگاه است.

جلیلی جهرمی ادامه داد: در ماه‌های اخیر توانسته‌ ایم با جلب مشارکت‌های برون ‌سازمانی در اجرای پروژه‌های مختلف به حدود 6.5 میلیارد ریال صرفه‌جویی در هزینه های فرودگاه دست یابیم.

وی گفت: از جمله این طرح‌ها به انجام تسطیح و زیرسازی لندساید به مساحت 25 هزار مترمربع، زیرسازی و آسفالت محوطه مقابل ترمینال مسافری به مساحت 2500 مترمربع، احداث بستر ارتباط فیبرنوری میان فرودگاه و مرکز مخابرات شهرستان، بهسازی فضای سبز، پاکسازی و جمع آوری زباله ها و انتقال ضایعات به فرود گاه شیراز و بهسازی بلوار ورودی فرودگاه می توان اشاره کرد.

جلیلی افزود: یکی از اقدامات مهم انجام شده در فرودگاه جهرم با اعتبار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تملک 60 هکتار دیگر از اراضی فرودگاه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین فنس‌کشی دیوار اطراف فرودگاه را به طول 3 هزار مترمربع انجام داده‌ایم و مطالعات بهسازی و توسعه عوامل پروازی به ارزش یک میلیارد و یکصد میلیون ریال محقق شده است.

رئیس فرودگاه جهرم بیان کرد: همچنین راه‌اندازی ایستگاه موقت خودروهای آتش نشانی، احداث شبکه فناوری اطلاعات فرودگاه، خرید دو دستگاه دیزل ژنراتور برق اضطراری و بهسازی محوطه ورودی فرودگاه، از دیگر اقدامات انجام‌شده در ماه‌های اخیر برای توسعه فرودگاه جهرم بوده است.

وی گفت: همچنین طرح بهبود زیرساخت‌های عملیاتی و ایمنی فرودگاه جهرم را در قالب اقداماتی از جمله تجهیز خودروهای آتش‌نشانی به وسایل ارتباطی، نصب بادنمای سطوح پروازی، راه‌اندازی آژیر خطر و فرکانس اضطراری برج مراقبت و بهسازی سایت‌های کمک ناوبری انجام داده‌ایم.

فرودگاه جهرم در سال 1348 تاسیس شد.

وسعت این فرودگاه 124 هکتار است که براساس توافق های صورت گرفته 80 هکتار دیگر به آن افزوده می شود.

فرودگاه جهرم پس از وقفه ای 10 ساله در پرواز، سال 1396 با دو پرواز رفت و برگشت در هفته به تهران دوباره فعال شد.

شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.