| کد خبر: 186666 |

◄ تأثیر مثبت فرودگاه گناباد در توسعه منطقه

استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از فرودگاه گناباد گفت: بهره‎برداری از این فرودگاه باعث تحول در توسعه اقتصادی و همچنین امکان امدادرسانی سریع و آسان‎تر در صورت بروز بلایای طبیعی به این شهرستان و شهرهایی که در مجاورت گناباد قرار دارند، خواهد شد.

تین نیوز

استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از فرودگاه گناباد گفت: بهره‎برداری از این فرودگاه باعث تحول در توسعه اقتصادی و همچنین امکان امدادرسانی سریع و آسان‎تر در صورت بروز بلایای طبیعی به این شهرستان و شهرهایی که در مجاورت گناباد قرار دارند، خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه‎های استان خراسان رضوی، علیرضا رزم‎حسینی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‎های انجام شده، بر لزوم تسریع در انجام این پروژه تاکید کرد و گفت: احداث فرودگاه در گناباد باعث رونق اقتصادی این منطقه و شهرهای نزدیک به این شهرستان خواهد شد و رفاه حال مردم را در پی خواهد داشت.

وی افزود: احداث این فرودگاه علاوه بر ایجاد دسترسی برای مردم مناطق کم برخوردار و استفاده آنان از تسهیلات فرودگاه برای سفر آسان به مقاصد خود، باعث تحول در توسعه و همچنین امکان امدادرسانی سریع و آسان‎تر در صورت بروز بلایای طبیعی به این شهرستان و شهرهایی که در مجاورت گناباد قرار دارند، خواهد شد.

همچنین مدیرکل فرودگاه‎های خراسان رضوی با بیان اینکه فرودگاه گناباد در دهه فجر امسال به بهره‎برداری خواهد رسید، گفت: ساخت فرودگاه گناباد از سال ۹۰ آغاز شده است و یکی از اهداف مهم آن فراهم کردن بستر امدادرسانی سریع هوایی در این منطقه است چراکه گناباد منطقه‎ای زلزله خیز است.

محمدباقر قاسم‌زاده با بیان اینکه فرودگاه گناباد با مساحت ۲۷۵ هکتار در خارج از شهر گناباد قرار دارد، ادامه داد: هزینه احداث این فرودگاه ۲۰ میلیارد تومان است که تا کنون 13.5 میلیارد تومان هزینه شده و با پیشرفت فیزیکی 40 درصد تا دهه فجر تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه گناباد فقط فرودگاه این شهرستان نیست و می‎تواند به بیش از یک میلیون نفر در ۱۲ شهر جنوبی خراسان رضوی و شهرهای شمالی خراسان جنوبی خدمت رسانی کند، گفت: فرودگاه گناباد به دلیل شرایط اقتصادی منطقه و کارخانه‌هایی که در آن نواحی احداث شده یا در حال احداث است موتور محرکه خوبی برای رونق اقتصاد آن است و طبق نظر مسئولان منطقه، احتمال تعطیلی و رکود فرودگاه گناباد وجود ندارد و تقاضای لازم برای پرواز وجود دارد.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و در حال حاضر هیچ‌گونه برنامه‌ای برای احداث فرودگاه جدیدی در خراسان رضوی وجود ندارد، گفت: تعداد، ظرفیت و مقصد پروازهای گناباد بعد از بهره‎برداری تعیین می‌شود و اکنون تصمیمی برای آن گرفته نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.