| کد خبر: 186537 |

◄ تشکیل کمیسیون بررسی رویدادهای ترافیک هوایی

مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه کمیسیون بررسی رویدادهای ترافیک هوایی امسال به صورت مستمر و منظم تشکیل خواهد شد، گفت:در آینده کمیسیون‌های بررسی رویدادهای فرودگاهی و مرکز وارسی پرواز نیز تشکیل خواهد شد.

تین نیوز

مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه کمیسیون بررسی رویدادهای ترافیک هوایی امسال به صورت مستمر و منظم تشکیل خواهد شد، گفت:در آینده کمیسیون‌های بررسی رویدادهای فرودگاهی و مرکز وارسی پرواز نیز تشکیل خواهد شد.

‌به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، به منظور اجرای بخشی از تعهدات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران‌ در برپایی سیستم مدیریت ایمنی، کمیسیون بررسی رویدادهای ترافیک هوایی با هدف بررسی علل ریشه‎ای رویدادها و انتخاب راه حل‎های موثر در تعدیل ریسک تشکیل شد.

این کمیسیون روز سوم اردیبهشت‌ماه به عنوان مرجع بررسی تخصصی سوانح و رویدادها در حوزه‌ ترافیک هوایی با حضور مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ‌مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و دیگر اعضا با دستور کار مشخص آغاز به کار کرد.

در نخستین جلسه این کمیسیون، مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، آن را مجری تعهدات شرکت در اجرای جزء 2-2 از اجزای دوازده گانه سیستم مدیریت ایمنی دانست.

محمد الهی‎نیا گفت: بررسی دقیق، حرفه‎ای و منصفانه رویدادها و نیز یافتن عوامل فنی، انسانی و سازمانی نهفته در هر حادثه و یا سانحه مهم‎ترین وظیفه این کمیسیون است.

وی افزود: همچنین از دیگر وظایف این کمیسیون می‎توان به تخمین دقیق میزان ریسک هر رویداد و نیز تدوین پیشنهادهای اصلاحی و کنترلی برای پیشگیری از تکرار رویدادها اشاره کرد.

الهی‌نیا با بیان اینکه کمیسیون جهت بررسی دقیق سوانح و حوادث از ترکیب تخصصی جامعی برخوردار است، گفت: ترکیب این کمیسیون با پیشنهاد مدیرکل کنترل ترافیک هوایی و ابلاغ مدیر ایمنی از متخصصان حوزه‌های تخصصی مختلف تعیین شده است.

مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تشکیل پرونده الکترونیکی رویدادها، تدوین قالب جامع گزارش بررسی سوانح و حوادث و برگزاری دوره‎های آموزشی تخصصی برای اعضای کمیسیون طی سال گذشته، مقدمات اولیه برای تشکیل چنین کمیسیونی بود و امسال به صورت مستمر و منظم این کمیسیون تشکیل خواهد شد.

الهی‌نیا با اشاره به اینکه در آینده کمیسیون بررسی رویدادهای فرودگاهی و نیز کمیسیون بررسی رویدادهای مرکزوارسی پروازی نیز تشکیل خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که عملکرد حرفه‌ای و منصفانه این کمیسیون، به عاملی برای جلب اعتماد حرفه‌ای متخصصان برای ارایه گزارش‎های دقیق و کامل در مورد رویدادها باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.