◄ برگزاری دوره های مهارت محور مستقل مراقبت پرواز با دریافت گواهینامه ATO
رئیس اداره آموزش و برنامهریزی کارکنانی ادارهکل کنترل ترافیک هوایی مزیت اصلی صدور گواهینامه ATO (مرکز آموزش مراقبت پرواز) را برگزاری دورههای مهارت محور مستقل و توانایی در برگزاری دورههای آموزشی این حوزه برای سایر کشورهای منطقه عنوان کرد.
رئیس اداره آموزش و برنامهریزی کارکنانی ادارهکل کنترل ترافیک هوایی مزیت اصلی صدور گواهینامه ATO (مرکز آموزش مراقبت پرواز) را برگزاری دورههای مهارت محور مستقل و توانایی در برگزاری دورههای آموزشی این حوزه برای سایر کشورهای منطقه عنوان کرد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، حسن حسنپور با اعلام این خبر عنوان کرد: با توجه به بالا بودن سرعت تحولات فناورانه در صنایع فرودگاهی و هوانوردی باید آموزش در این حوزه با سرعت همراه باشد.
رئیس اداره آموزش و برنامهریزی پرسنلی ادارهکل کنترل ترافیک هوایی بابیان اینکه هرسال 53 دوره آموزشی پودمانی برای 975 کنترلر شاغل در فرودگاههای کشور برگزار میشود، گفت: سالانه 70 هزار نفر ساعت دوره آموزشی را از فروردین تا بهمنماه برگزار میکنیم.
وی افزود: کنترلرها پس از چند هفته آموزش و سپری کردن دورههای مهارت محور دوره OGT را در ادارهها و واحدهای مراقبت پرواز سپری میکنند و سپس در آزمونهای مهارتی و کتبی شرکت میکنند.
حسنپور همچنین گفت: بخش از آموزشهای طراحیشده ملی و بخش نیز بینالمللی و براساس الزامهای سازمان هواپیمایی کشوری زیر نظر ایکائو است.
رئیس اداره آموزش و برنامهریزی پرسنلی ادارهکل کنترل ترافیک هوایی با اشاره به دریافت گواهینامه ATO (مرکز آموزش مراقبت پرواز) از سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: این گواهینامه ما را قادر کرده دورههای مهارت محور مستقل برگزار کنیم و بتوانیم فرایندهای آموزشی را در مسیری مشخص در داخل مجموعه ساماندهی کنیم. همچنین ازاینپس میتوانیم دورههای آموزشی موردنیاز کشورهای همسایه و خاورمیانه را برگزار کنیم.
وی با اشاره به افتتاح مرکز آزمونهای تخصصی نیز گفت: در این مرکز تمام آزمونهای تخصصی کنترل ترافیک هوایی در سطوح مختلف برگزار میشود و از ویژگیهای اساسی آن میتوان به برخورداری از فضای مناسب، تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری نوین برای تدوین و طراحی پرسش آزمونها و امنیت بالای آن و مجهز به دوربینهای مداربسته باقابلیت ضبط تصاویر اشاره کرد. انتخاب تصادفی از بانک پرسشها و چیدمان تصادفی آنها و نیز تغییر اساسی در آرایش گزینهها و فاصله استاندارد داوطلبان امکان هرگونه تخلف را از بین میبرد.
براساس برنامه زمانبندی معین، هرسال دو آزمون پایه و تخصصی از سراسر فرودگاههای کشور در این مرکز برگزار میشود که پرسشها بهصورت ترکیبی، تستی، چهارگزینهای و تشریحی طراحیشده و نمره قبولی آزمون 70 از 100 است.
حسنپور از برنامهریزی برای برگزاری دورههای آموزشی پیشرفته برای کنترلرها خبر داد و افزود: ازجمله این دورهها میتوان به دورههای بازآموزی validation و recurrent اشاره کرد.
وی درباره شبیهساز تقرب پرواز عملیاتی (Approach Control Simulator) نیز توضیح داد: این شبیهساز با دو موقعیت کاری در فضایی به مساحت 50 مترمربع در ساختمان جدید مرکز کنترل پرواز قرار دارد و ظرفیت آموزشی آن در هر دوره آموزشی حداقل شش تا هشت نفر است. طول دوره تقرب عملیاتی شش هفته و در هرروز شش ساعت آموزشی است و هرسال حدود 11هزار و 520 نفر ساعت آموزش در شبیهساز تقرب تهران و شیراز آموزش داده میشوند که پس از گذراندن 180 ساعت در موقعیت کاری فرودگاه مربوط، تحت آموزش معلم آموزشی آماده شرکت در آزمون مهارتی و سپس آزمون کتبی خواهند شد.
حسنپور افزود: به دنبال توسعه نرمافزاری و سختافزاری شبیهسازهای فرودگاهها هستیم. بهعنوان نمونه اکنون نرمافزار شبیهساز برج دوبعدی است که تلاش داریم آن را سهبعدی کنیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.