| کد خبر: 186174 |

◄ تمرکز بر راهبری نگهداری استاندارد تجهیزات فرودگاهی

مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی اولویت برنامه های این اداره کل در سال 98 را راهبری در استفاده صحیح و استاندارد از تجهیزات فرودگاهی و نظارت نظام مند و مستند در این حوزه عنوان کرد.

تین نیوز

مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی اولویت برنامه های این اداره کل در سال 98 را راهبری در استفاده صحیح و استاندارد از تجهیزات فرودگاهی و نظارت نظام مند و مستند در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، عباس وفائی با اعلام این خبر عنوان کرد: سال های اخیر تمرکز اصلی این اداره کل بر خرید تجهیزات بود که این روند با حجم کمتر در سال جاری ادامه می یابد و بیشتر بر استانداردسازی و راهبری شیوه نگهداری صحیح و مستند تجهیزات و نیز آموزش نیروی انسانی در این زمینه متمرکز می شویم.

مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی افزود: در این راستا تیم های مختلفی را برای ارزیابی و تخمین هزینه نگهداری صحیح تجهیزات برای اجرای اصل کنترل نظام مند و مستند اعزام می کنیم. با نظام مند شدن اطلاعات این حوزه نگهداری تجهیزات بر اساس اتاق فکر با سمت و سویی ساختارمند شکل می گیرد.

وی گفت: در این راستا طرح PM(تعمیرهای پیشگیرانه) را در قالب گزارش های دیجیتال اجرا می کنیم.

وفائی همچنین از برنامه ریزی برای تامین تسهیلات مسافری فرودگاه های کشور بر اساس شاخص های تعیین شده و رده بندی فرودگاه ها خبر داد و افزود: مطالعات انجام خدمات هندلینگ بر اساس CAD6009 نیز در حال انجام است. ضمن اینکه امسال خودروهای سنگین پرتابل را نوسازی می کنیم.

مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه پژوهشی میان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از توان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی برای پژوهش در زمینه سامانه های کمک ناوبری روشنایی باند گفت: یکی از برنامه های اصلی ما در سال جاری پیگیری اجرای این تفاهمنامه است. همچنین مقدمات استفاده از توان شرکت دانش بنیان داخلی برای ساخت دستگاه سنجش اصطکاک سطوح پروازی فراهم شده است.

وی یکی دیگر از برنامه های امسال اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی را همکاری با اداره کل عمران و توسعه فرودگاه ها در تامین زیرساخت های تجهیزات ترمینالی از جمله در فرودگاه های لامرد، آبادان و اصفهان و غیره عنوان کرد و افزود: به زودی شاهد بهره برداری از دو ایربریج در مهرآباد و یک ایربریج در فرودگاه  ارومیه هستیم.

وفائی همچنین از انجام مطالعات نصب SLFS در فرودگاه های بزرگ کشور خبر داد و گفت: پیمانکار اجرای طرح تامین برق ستاد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با سلول های خورشیدی مشخص شده که در صورت موفقیت آمیز بودن، این طرح در فرودگاه ها نیز اجرا می شود.

وی همچنین از برنامه ریزی برای اتصال برق سایت انارک اصفهان به شبکه برق سراسری خبر داد و افزود: ایمن سازی خطوط گاز و مدیریت مصرف آب از دیگر برنامه های امسال اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی است. همچنین با هماهنگی اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در حال تامین زیرساخت های الکتریکال و مکانیکال CNS هستیم و قرارداد ممیزی انرژی برای فرودگاه های بزرگ در حال تبادل است.

وفائی همچنین یکی دیگر از برنامه های اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی را همکاری با موسسات و مراکز پژوهشی و نیز سازمان استاندارد برای انطباق تجهیزات فرودگاهی با استانداردهای ملی عنوان کرد و گفت: امسال با همکاری سازمان بهداشت جهانی طرح اجرای ضوابط این سازمان بین المللی در فرودگاه های کشور را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت آزمایشی در فرودگاه اصفهان اجرا می کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.