| کد خبر: 185782 |

◄ اقدامات فرودگاه سنندج قبل و بعد از وقوع سیل

فرودگاه سنندج با ایجاد سه مسیر انحراف آب های ورودی و کاهش حجم ورودی آب به محوطه فرودگاه در ضلع شرقی و پایانه سنندج با بحران سیل مقابله کرد.

تین نیوز

فرودگاه سنندج با ایجاد سه مسیر انحراف آب های ورودی و کاهش حجم ورودی آب به محوطه فرودگاه در ضلع شرقی و پایانه سنندج با بحران سیل مقابله کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، محسن سیف زاده، مدیر فرودگاه سنندج با اعلام این خبر توضیح داد: برای پیشگیری از بحران سیل هماهنگی جهت ورود ماشین آلات و تجهیزات از قبیل بیل مکانیکی زنجیری، لودر و کامیون به فرودگاه و پاکسازی و احیای مسیرهای هدایت آب در ضلع شرقی و جنوبی فرودگاه انجام شد و ماشین آلات موردنیاز با توجه به تعطیلات و محدودیت های شهرستان در فرودگاه مستقر شدند.

مدیر فرودگاه سنندج افزود: در ادامه عملیات تهیه و پرکردن بیش از 500عدد کیسه شن و استقرار آن در محل های ورود آب به فرودگاه نظیر ورودی قدیم فرودگاه، در سوختگیری، اطراف سایت های ناوبری، ورودی سالن های ترمینال و غیره انجام و از اراضی حد فاصل رودخانه قشلاق و دیوار ضلع غربی فرودگاه و بازگشایی مسیرهای مسدود شده آب، انجام شد.

وی گفت: حفر کانال به موازات رودخانه به طول حدود 2500 متر در مناطق بحرانی، ایجاد سه خاکریز به ارتفاع 1.5 متر و طول 600 متر برای جلوگیری از ورود آب رودخانه در صورت طغیان و حفر چندین فقره جوی هدایت آب در اطراف سایت های ناوبری از دیگر اقدامات انجام شده در فرودگاه برای پیشگری از بحران سیل بود.

سیف زاده در تبیین اقدامات انجام شده در فرودگاه سنندج برای آمادگی مقابله با سیل عنوان کرد: تمام مسوولان فرودگاه و کارکنان شرکت های خدماتی به حالت آماده باش درآمدند و وضعیت فنی تمام خودروها و تجهیزات از جمله گریدر، تراکتور و خودروهای سواری مستقر در فرودگاه و پروژکتورهای ماشین های ایمنی زمینی جهت عملیات شبانه بررسی و عملیاتی شد.

وی افزود: ارتباط مداوم با ستاد بحران استان و شرکت فرودگاه ها و اداره کل هواشناسی و تبادل اطلاعات لازم، برگزاری جلسه شبانگاهی کمیته بحران فرودگاه و تقسیم وظایف و حوزه عمل کارکنان در قالب تشکیل تیم های گشت زنی در سطح فرودگاه و پایش مداوم معابر و محاوط فرودگاهی و منهول ها قبل آغاز هر نوبت بارندگی و بازدید از اراضی شرقی و جنوبی فرودگاه و شناسایی مسیرهای منتهی به فرودگاه نیز در این راستا انجام شد.

مدیر فرودگاه سنندج در تبیین اقدامات انجام شده در فرودگاه برای مقابله با سیل گفت: در این راستا می توان به ایجاد سه مسیر انحراف آب های ورودی و کاهش حجم ورودی آب به محوطه فرودگاه در ضلع شرقی و پایانه سنندج، هماهنگی با ستاد بحران شهرستان مبنی بر کنترل آب خروجی از دریچه های سد قشلاق جهت جلوگیری از آبگرفتگی فرودگاه به دلیل افزایش ارتفاع سطح آب رودخانه قشلاق و ایجاد یک خروجی آب در ضلغ غربی جهت تخلیه آب نفوذ کرده در فرودگاه اشاره کرد.

وی همچنین گفت: فرودگاه سنندج در پایین ترین نقطه ارتفاعی منطقه واقع شده و تمام آب های سطحی از اراضی و اماکن اطراف وارد فرودگاه می شد و حجم بالای رواناب ها و سیلاب در صورت عدم برنامه ریزی و اقدام مناسب و به موقع بر اساس طرح های اضطراری، می توانست مشکل آفرین باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.