| کد خبر: 180079 |

◄ بازطراحی میدان فرودگاه قشم در راستای توسعه گردشگری

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از بازطراحی به روز میدان فرودگاه بین المللی قشم برای جلب گردشگران خبر داد.

تین نیوز

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از بازطراحی به‌روز میدان فرودگاه بین‌المللی قشم برای جلب گردشگران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تورج امانی با تاکید بر نقش مبلمان شهری در توسعه گردشگری، بیان کرد: این میدان با مساحت کلی 22 هزار و 700 مترمربع و شعاعی بالغ‌بر 85 متریکی از میادین بزرگ موجود در جزیره قشم است که با بازطراحی به‌روز، می‌تواند در جلب نظر گردشگران در بدو ورود به جزیره بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: این پروژه با 12 میلیارد ریال اعتبار به شکل باند فرودگاهی (RUNWAY) طراحی‌شده که با چهار هزار و 500 مترمربع  مساحت، یک فروند هواپیمای فوکر 50 را در مرکز خود جای می‌دهد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: باند طراحی‌شده در میدان فرودگاه، طولی به وسعت 150 و عرض 30 متر دارد و دارای سه بخش (رمپ) است که محل قرارگیری هواپیما در رمپ میانی خواهد بود.

به گفته امانی، این هواپیمای فوکر 50 با ارتفاع 8.32 متر و وزن 5500 کیلوگرم دارای طول کلی 25.25 متر وبال‌هایی به طول 29 متر است.

وی افزود: در این میدان فضایی به وسعت 1730 مترمربع به فضای سبز طرفین باند اختصاص‌یافته و 2262 مترمربع نیز برای فضای سبز پیرامون میدان در نظر گرفته‌شده است. همچنین پیاده‌رویی با عرض متغیر سه تا هشت متر سراسر مسیر دسترسی به باند را شامل می‌شود که دارای فضای کف سازی به مساحت 1305 مترمربع است.

جزیره قشم با داشتن فرودگاهی بین‌المللی به وسعت 2000 هکتار، امکان مسافرت و ورود و خروج هوایی را برای ساکنان و گردشگرانش به وجود آورده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.