| کد خبر: 179372 |

◄ برخی ایرلاین‌ها پرواز بوشهر را متوقف کردند

بوشهر نیازمند توجه در زمینه گردشگری است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: افزایش پروازها و توسعه گردشگری نیاز به همکاری همه بخش‌های استانی دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان بوشهر؛ کمال دهقان منشادی مدیرکل این فرودگاه ضمن تبریک هفته حمل‌ونقل به همه زحمتکشان این عرصه گفت: توسعه و گسترش صنعت توریسم منوط به توسعه امکانات حمل‌ونقل است و حمل‌ونقل هوایی با ایجاد امکانات دسترسی آسان، سریع و ایمن به نقاط مختلف و با فواصل طولانی سهم زیادی از جابه‌جایی گردشگران را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: طبق آمار ارائه‌شده در هشت‌ماهه نخست سال جاری بیش از 34 میلیون مسافر در فرودگاه‌های کشور جابجا شده‌اند که نشان از پویایی و حرکت روبه‌جلو این صنعت در کشور دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر در خصوص گردشگری در استان گفت: استان بوشهر شایستگی آن را دارد که انواع گردشگری شامل بوم گردی و گردشگری تفریحی در آن احیا شود و گردشگری باعث افزایش درآمد، اشتغال و کسب‌وکار و نهایتا باعث توسعه پایدار مناطق می‌شود.

وی افزود: با توجه به عدم بهره‌مندی استان از حمل‌ونقل ریلی فرودگاه نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری استان ایفا می‌کند. فرودگاه بوشهر نیز با توجه به زیرساخت‌های مناسب ازجمله باندی به طول بیش از 4 کیلومتر، دستگاه‌های کمک ناوبری پیشرفته، برج کنترل دارای سیستم‌های ارتباطی و کنترلی جدید، ترمینال‌های مناسب آمادگی لازم جهت افزایش و برقراری پرواز در مسیرهای جدید را دارد.

دهقان منشادی در مورد نرخ بلیت‌ها که گاها بالا می‌رود، گفت: در سال 96 فرودگاه بوشهر رشد قابل‌ملاحظه ای در افزایش تعداد پروازها داشت ولی متاسفانه در سال 97 تعدادی از ایرلاین‌ها به دلیل مشکلات ناوگان، پرواز به بوشهر را متوقف کردند که این موضوع باعث افزایش قیمت بلیت در برخی از مسیرها شد که جهت کاهش نرخ بلیت اخیرا توسط این اداره کل مکاتبه و مذاکراتی با برخی از ایرلاین ها برای برقراری پرواز صورت گرفته است.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص ایجاد مسیرهای جدید پروازی افزود: افزایش پروازها و توسعه گردشگری نیاز به همکاری همه بخش‌های استان داشته و با توجه به وجود دیدگاه توسعه‌ای که در مدیران ارشد استان ازجمله استاندار محترم وجود دارد، می‌شود برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.