| کد خبر: 178937 |

◄ برگزاری تمرین طرح اضطراری فرودگاه مشهد در اواخر دی ماه

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از روند برگزاری و هماهنگی ایجاد شده در برگزاری تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه کرمانشاه ابراز رضایت کرد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از روند برگزاری و هماهنگی ایجادشده در برگزاری تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه کرمانشاه ابراز رضایت کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج عنوان کرد: هدف اصلی از برگزاری این تمرین برقراری ارتباط موثر میان واحدهای فرودگاهی و نیز فرودگاه و ارگان های امداد و نجات استان برای کسب آمادگی کامل در زمان بحران بود.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بابیان این‌که در این تمرین موتور هواپیمای فرضی آسیب دید و مراحل اطفای حریق و امداد و نجات بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده کار خود را به‌درستی انجام دادند، افزود: حلقه امنیتی تشکیل شد و پلیس و واحدهای انتظامی نیز به محل آمدند، باند بسته شد و عوامل امداد و نجات فرودگاه از ظرفیت هوانیروز و هلال احمر برای تامین بالگردهای موردنیاز استفاده کردند. با همکاری عوامل امداد و نجات فرودگاهی و ارگان‌های هلال‌احمر، اورژانس و پزشکی قانونی کدگذاری مجروحان و جان‌باختگان سانحه نیز انجام شد و در نهایت بر اساس سناریو نیروهای سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، حراست و نماینده سازمان هواپیمایی کشوری به انتقال اموال، اسناد و مدارک به‌جامانده از حادثه دیدگان پرداختند.

وی هم‌چنین گفت: دقایقی دیگر جلسه توجیهی نهایی با حضور ارزیابان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی نقاط قوت و ضعف این تمرین برگزار می‌شود و به دنبال آن مدیرکل فرودگاه کرمانشاه نیز جلسه جداگانه‌ای با عوامل دخیل در این تمرین برگزار می‌کند.

گلیج با ابراز رضایت از هماهنگی و همکاری انجام‌شده در برگزاری این تمرین تاکید کرد: این تمرین بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده به‌خوبی پیش رفت، البته نقص‌های جزیی داشت که خارج از حیطه مدیریت فرودگاه بوده است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل هم‌چنین با بیان این‌که فرایند 90 روزه تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه مشهد آغازشده از برگزاری این تمرین در اواخر دی‌ماه امسال خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.