| کد خبر: 178904 |

◄ استانداردسازی سطوح پرازی مطابق انکس 14

رنگ‌آمیزی دوره‌ای و سالانه در فرودگاه مهرآباد مطابق با استانداردهای روز به‌طور تقریبی در هشت ماه گذشته حدود 200 هزار مترمربع انجام‌شده است.

تین نیوز

سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد شامل دو باند پروازی هرکدام به طول تقریبی 20 هزار مترمربع، پارکینگ هواپیما، جاده‌های دسترسی فرودگاه و تاکسی وی‌ها هست که به‌صورت دوره‌ای و در زمان‌های مقرر براساس استانداردهای انکس ۱۴ رنگ‌آمیزی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، مساحت کلی خط‌کشی شده در سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد به‌طور تقریبی 200 هزار مترمربع هست و رنگ‌آمیزی علائم و خط‌کشی آن با حدود 70 تن رنگ در طول هشت ماه گذشته و در چند مرحله انجام‌شده است.

عملیات رنگ‌آمیزی سطوح پروازی به‌منظور بالا بردن سطح ایمنی پروازها و باهدف ارتقای ضریب ایمنی نشست‌وبرخاست هواپیماها و تسهیل در پارک هواپیماها در موقعیت‌های مناسب و مشخص کردن مسیر تردد خودروها توسط کارکنان ماشین‌آلات اداره کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد انجام می‌گردد و قابل‌ذکر است که مهرآباد جز محدود فرودگاه‌هایی است که عملیات خط‌کشی سطح پروازی توسط پرسنل خود فرودگاه انجام می‌شود.

هم‌چنین لازم به ذکر است در سال 97 تجهیزات جدید خودرو رنگ‌آمیزی سطوح پروازی مهرآباد توسط پرسنل اداره ماشین‌آلات مهرآباد طراحی‌شده است که با نصب پنج پیسوله مجزا و ارتقا مسیر پاشیدن رنگ از یک خط به پنج خط سرعت انجام عملیات رنگ‌آمیزی و خط‌کشی بسیار افزایش‌یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.