| کد خبر: 177510 |

◄ برنامه‌ریزی برای استفاده از آسفالت پلیمری در تمام فرودگاه‌های پرتردد

پروژه‌های فرودگاهی کشور با سرعت مناسب فعالند.

تین نیوز

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها از پیشرفت مطلوب پروژه‌های فرودگاهی کشور باوجود شرایط خاص اقتصادی و تحریم‌های اخیر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدرضا زحمتکشان با اعلام این خبر عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تلاش کرده‌ایم که باوجود شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و گران شدن اجناس با استفاده از راهکارهای مناسب و نقدینگی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پروژه‌های عمرانی فرودگاهی را فعال نگه‌داریم. خوشبختانه نه‌تنها هیچ پروژه‌ای تعطیل نشد بلکه چندین پروژه جدید را آغاز کردیم و امیدواریم باثبات بازار و اعلام تعدیل‌های قطعی از سوی سازمان برنامه‌وبودجه طرح‌های در حال اجرا با سرعت بیش‌تری تکمیل شوند.

وی هم‌چنین از برنامه‌ریزی برای اجرای سامانه مدیریت روسازی فرودگاه‌ها (APMS) در سال آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مانیتورینگ و بررسی دائمی وضعیت روسازی سطوح پروازی و باند به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود و می‌توانیم با کم‌ترین وقفه زمانی میزان ترک‌های پیش‌آمده را بررسی کنیم و درنهایت پیش از بروز خسارت‌های بالا وضعیت روسازی را کنترل و برای بهسازی اقدام کنیم.

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها هم‌چنین بابیان این‌که تجربه استفاده از آسفالت پلیمری در سه فرودگاه اصفهان، شیراز و زاهدان موفقیت‌آمیز بوده است، عنوان کرد: آسفالت‌های پلیمری نسبت به سایر آسفالت‌ها گران هستند ولی با استفاده از آن‌ها عمر مفید روکش باند و سطوح پروازی دو برابر می‌شود. استفاده از مواد پلیمری در آسفالت از ترک خوردن و فرسودگی زودرس آن جلوگیری می‌کند و مقاومت آسفالت را در دمای پایین بهبود می‌دهد. هم‌چنین حالت چسبندگی آسفالت را افزایش می‌دهد و از تغییر شکل آن در دمای بالا جلوگیری می‌کند.

زحمتکشان بابیان این‌که در بهسازی فرودگاه کرمانشاه از آسفالت پلیمری استفاده می‌شود از احتمال بالای به‌کارگیری این آسفالت در بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.