| کد خبر: 175360 |

سرپرست اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها:

◄ آغاز بازسازی باند چپ فرودگاه مهرآباد در سال آتی

بهسازی باند 29 راست مهرآباد، سخت‌ترین پروژه شرکت فرودگاه‌ها بود.

تین نیوز

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها با ابراز خرسندی از پایان پروژه بهسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد تاکید کرد: این طرح، سخت‌ترین پروژه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بود که در حین عملیاتی بودن فرودگاه با تلاش و کار شبانه‌روزی انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدرضا زحمتکشان بابیان این مطلب عنوان کرد: در زمان انجام پروژه بهسازی باند 29 راست، ماشین‌آلات در دل فرودگاه حرکت می‌کردند و به دلیل عملیاتی بودن باند 29 چپ با محدودیت‌های زیادی مواجه می‌شدیم و گاه ناچار به کار شبانه‌روزی بودیم.

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها افزود: این پروژه بدون وقفه در پروازها با هماهنگی و همکاری خوب کارکنان این اداره‌کل و اداره‌کل کنترل ترافیک هوایی و کارکنان فرودگاه مهرآباد به سرانجام رسید.

زحمتکشان هم‌چنین گفت: باند 29 راست فرودگاه مهرآباد سومین باند بتنی کشور پس از رامسر و تبریز و دومین باند بتنی فعال‌شده است. باند بتنی نسبت به باند آسفالت مقاومت بیش‌تری در مقابل نیرویی که هواپیما به زمین وارد می‌کند، دارد.

وی هزینه اجرای طرح را 1200‌میلیارد ریال اعلام کرد و توضیح داد: پروژه بازسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد در شهریورماه 1394 و به روش EPC با مشارکت شرکت خانه گستر گیل و مشاور ایمن راه آغاز شد. عملیات اجرایی پروژه بر روی باند به طول تقریبی چهار کیلومتر و با عرض 60 متر (45 متر عرض اصلی باند در 9 لاین پنج‌متری به همراه 15متر شانه در طرفین) و 16 تاکسی وی ارتباطی عمود بر باند انجام‌شده و روسازی باند متشکل از یک‌لایه تثبیت‌شده باسیمان به ضخامت 25 سانتیمتر و رویه بتنی به ضخامت 38 سانتی‌متر است.

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها همچنین گفت: نخستین جلسه هماهنگی برای بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد برگزارشده و سال آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.