| کد خبر: 175786 |

◄ جایگاه فرودگاه‎های کشور در سال 2017 در خاورمیانه و آفریقا

فرودگاه مهرآباد در رتبه هشتم اعزام و پذیرش مسافر است.

تین نیوز

آمار تحلیلی بولتن گروه تحلیل‎گران ENAC نشان می‎دهد که فرودگاه مهرآباد به‌عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران در سال 2017 در شاخص اعزام و پذیرش مسافر در رتبه هشتم فرودگاه‎های خاورمیانه و قاره آفریقا قرار داشته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، طبق تحلیل ارائه‌شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، براساس بولتن منتشرشده توسط گروه تحلیل‎گران ENAC، در میان 46 فرودگاه از 25 کشور که دارای بالاترین رتبه در حوزه منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا ‎هستند، فرودگاه مهرآباد با اعزام و پذیرش نزدیک به 17 میلیون و 500‌هزار نفر در جایگاه هشتم، فرودگاه مشهد با اعزام و پذیرش نزدیک به 10میلیون و 500هزار نفر در جایگاه چهاردهم، فرودگاه امام با اعزام و پذیرش بیش از هشت میلیون و 850 هزار مسافر در جایگاه هجدهم، فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش بیش از سه‌میلیون و 500‌هزار نفر در جایگاه سی و یکم و فرودگاه اهواز با اعزام و پذیرش بیش از دو میلیون و 900‌هزار نفر در جایگاه سی و پنجم قرارگرفته‌اند.

این آمار نشان می‎دهد که در شاخص اعزام و پذیرش مسافر، فرودگاه مهرآباد نسبت به سال 2016، هفت‌درصد، فرودگاه مشهد چهار درصد، فرودگاه امام 13درصد، فرودگاه شیراز هفت‌درصد و فرودگاه اهواز 10‌درصد رشد داشته‎اند.

هم‌چنین در شاخص نشست‌وبرخاست هواپیما، فرودگاه مهرآباد با نشست‌وبرخاست بیش از 142‌هزار فروند هواپیما در جایگاه نهم، فرودگاه مشهد با نشست‌وبرخاست نزدیک به 73500‌فروند در جایگاه بیست‌وچهارم، فرودگاه امام با نشست‌وبرخاست بیش از 58‌هزار فروند در جایگاه بیست و هفتم، فرودگاه شیراز با نشست‌وبرخاست بیش از 33850 فروند در جایگاه چهل و سوم و فرودگاه اهواز با نشست‌وبرخاست نزدیک به 24500 فروند در جایگاه پنجاهم قرارگرفته‌اند.

در این شاخص نیز فرودگاه مهرآباد نسبت به سال 2016، هفت‌درصد، فرودگاه مشهد پنج درصد، فرودگاه امام 9درصد، فرودگاه شیراز 9درصد و فرودگاه اهواز سه درصد رشد داشته‎اند.

این آمار نشان می‎دهد که در شاخص ارسال و پذیرش بار و پست، فرودگاه امام با ارسال و پذیرش نزدیک به 164 هزار تن در جایگاه هفدهم، فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از 120 هزار تن در جایگاه بیستم، فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از 94 هزار تن در جایگاه بیست و سوم، فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش نزدیک به 33 هزار تن در جایگاه سی و یکم و فرودگاه کیش با ارسال و پذیرش بیش از 32 هزار تن در جایگاه سی و دوم قرارگرفته‌اند.

در این شاخص نیز فرودگاه امام نسبت به سال 2016، 11‌درصد، فرودگاه مهرآباد هشت‌درصد، فرودگاه مشهد هشت‌درصد، فرودگاه شیراز هفت‌درصد و فرودگاه کیش پنج‌درصد رشد داشته‎اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.