| کد خبر: 174023 |

◄ باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد در شرف نوسازی

مدیرکل فرودگاه مهرآباد از آغاز عملیات نوسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد پس از تکمیل مطالعات اولیه و برگزاری مناقصه آن در آبان ماه امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه مهرآباد، گفت: یکی از محدودیت‎های قدیمی فرودگاه مهرآباد ظرفیت پذیرش هواپیما است و برای همین توسعه این فرودگاه و نوسازی باندهای آن در اولویت برنامه‎های شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا با اشاره به این‌که با مساعدت صورت گرفته از سوی هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران مطالعات این پروژه در حال انجام است و مناقصه آن در آبان ماه سال97 برگزار می‎شود، گفت: پروژه نوسازی باند29 چپ به همراه تمام زیرساخت‎های عملیاتی آن نظیر تجهیزات روشنایی انجام خواهد شد و به این منظور برای خریداری و نصب و راه‎اندازی این تجهیزات اعتباری 200میلیارد ریالی اختصاص‌یافته است. البته مبلغ قرارداد کل پروژه بعد از مطالعات مشخص و اعلام خواهد شد.

صفی‎نیا با تاکید بر این‌که به دلیل ترافیک بالای پروازها در فرودگاه مهرآباد این پروژه باید در فشردگی زمانی زیادی اجرا شود و به اتمام برسد، گفت: اجرای درست این پروژه به منظور استانداردسازی سطوح پروازی گامی دیگر در جهت توسعه زیرساخت‎های اساسی فرودگاه مهرآباد و افزایش ظرفیت پذیرش و خدمت‎رسانی در آن خواهد بود.

وی در مورد روند انجام مطالعات به منظور اجرای هر چه‌بهتر این پروژه گفت: مطالعات این طرح در دو فاز عملیات نقشه‎برداری و آزمایشات مکانیک خاک در حال انجام است که در فاز عملیات نقشه‎برداری، یازده ایستگاه نقشه‎برداری در دو طرف طول باند پیاده‎سازی شده است که به این ترتیب توپوگرافی باند، تاکسی وی‌های ارتباطی و استریپ باند پروازی به مساحت تقریبی 100هکتار و همچنین شبکه‎بندی، نقطه‎گذاری و ترازیابی باند و تاکسی وی‌های ارتباطی به مجموع تقریبی 5000نقطه انجام‌شده است.

صفی‌نیا در مورد مطالعات آزمایشگاهی مکانیک خاک باند 29چپ گفت: حفاری برای نمونه‎گیری و مشخص کردن پروفیل خاک و آزمایش‎های درون گمانه‎ای و آزمایش‎های ژئو فیزیک در دو بخش «مطالعات ژئو الکتریک به روش دو بعدی» و «مطالعات رادار نفوذی زمین به روش GPR» به منظور شناسایی لایه زمین به صورت پروفیل در طول باند، تاکسی وی‌ها و محل‎های نشت آب، در حال انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.