| کد خبر: 175498 |

◄ لاریجانی: به جای توسعه و آبادانی مشغول مچ‌گیری و کشمکش هستیم

رئیس مجلس به انبوه پروژه‌های بدون کارکرد و بی‌اثر در کشور انتقاد کرد و گفت: کشمکش‌ها در کشور کار توسعه ای را کُند کرده است.

تین نیوز

رئیس مجلس با انتقاد از انبوه پروژه‌های بدون کارکرد و بی‌اثر در کشور گفت: کشمکش‌ها در کشور کار توسعه ای را کُند کرده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی لاریجانی در مراسم افتتاح 10 پروژه فرودگاهی در مهرآباد، عنوان کرد: صنعت هوایی در کشور یک صنعت ممتازی است که با توجه به شرایط کنونی کشور کارهای سنجیده‌ای در آن انجام گرفته است.

وی در ادامه افزود: مسئولان در صنعت هوانوردی تلاش و کارهای بسیار مهمی کرده‌اند که تصور می‌کنم در این شرایط باید از روش‌های دیگر نیز برای توسعه بهره گرفت.

رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از نکات بسیار مهم در کشور داشتن «فکر توسعه‌ای» است، بیان کرد: باید بتوانیم به این سؤال پاسخ بدهیم که نتیجه این پروژه‌ها چیست؟ لازمه این موضوع این است که در کشور یک نظام توسعه‌ای ایجاد کنیم. اگر یک نظام توسعه‌ای در کشور ما مستقر باشد در آن زمان ما با پدیده انبوهی از پروژه‌های بی‌اثر مواجه نخواهیم بود که متأسفانه ما در این زمینه ضعف داریم.

لاریجانی با بیان اینکه این ضعف ناشی از چند چیز است، تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع ساختاری است و دیگری رفتاری. به اعتقاد بنده در بخش ساختاری اساس این موضوع بازمی‌گردد به تأسیس سازمان برنامه‌وبودجه. مبنای کار سازمان برنامه‌وبودجه از زمانی که تأسیس شد  «برنامه توسعه کشور» بود و در آن بودجه وجود نداشت و بودجه در وزارت اقتصاد کشور بود.

او ادامه داد: در گذشته یک جایی وجود داشت که برنامه توسعه‌ای آینده کشور در آنجا انجام و دنبال می‌شد اما بعد از یک مدتی در زمان هویدا درآمدهای نفتی که زیاد شد بخش بودجه را در داخل سازمان برنامه گذاشتند و عملاً بخش بودجه‌ریزی بر توسعه کشور غلبه پیدا کرد.

لاریجانی گفت: این یک مشکل بزرگ است و اگر کشور می‌خواهد در این رابطه یک تصمیم اساسی و جدی بگیرد باید یک مرکز فکری برای توسعه کشور ایجاد شود. اگر این اتفاق بیفتد هر دستگاهی ناچار است تا تفکر توسعه‌ای را در خود رشد بدهد.

رئیس مجلس به مشکل رفتاری در کشور اشاره داشت و افزود: به‌جای اینکه فکر توسعه در کشور عمیق‌تر شود، فکر کشمکش در کشور توسعه پیدا کرده است.

او گفت: به‌جای اینکه توان خود را بر آبادانی کشور صرف کنیم به فکر مچ‌گیری و کشمکش هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه کشمکش‌ها در کشور توسعه را کُند کرده است، اظهار داشت: اگر بنده به بخش‌های نظارتی کشور توصیه می‌کنم برای این است که کارها با سرعت انجام بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.