| کد خبر: 173777 |

◄ تکمیل پروژه بهسازی ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد تا پایان سال 98

توسعه ترمینال فرودگاه مشهد تا یک سال دیگر

تین نیوز

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها با اشاره به ابلاغ اعتبار 13‌میلیارد ریالی برای تکمیل بهسازی و مقاوم‌سازی ترمینال‌های یک و دو فرودگاه مهرآباد از اتمام این پروژه تا پایان سال آتی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدرضا زحمتکشان با اعلام این خبر توضیح داد: قرارداد این پروژه به شکل پیمانکاری طرح و ساخت با مشارکت شرکت گوپله و شرکت پدیده طرح و فن است و از یک ماه پیش بااعتباری بالغ‌بر 694‌میلیارد ریال آغازشده است. قرارداد مشاوره طرح نیز اخیرا به ارزش 18‌میلیارد ریال ابلاغ‌شده است.

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها مدت‌زمان اجرای این پروژه را 18‌ماه اعلام کرد و افزود: با توجه به اهمیت فرودگاه مهرآباد، این پروژه از طرح‌های مهم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به شمار می‌رود و امیدواریم تا پایان سال آتی به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در این پروژه سالن‌های ورودی و خروجی ترمینال یک مقاوم‌سازی می‌شوند و بخشی از سالن عمومی ترمینال دو نیز بهسازی خواهد شد. هم‌چنین در این طرح گیت‌های مفصلی ترمینال‌های یک و دو ساخته می‌شوند و فضای سالن ترانزیت ترمینال شماره دو به میزان 1500‌مترمربع افزایش می‌یابد.

زحمتکشان هم‌چنین خبر داد: از تیرماه امسال عملیات توسعه ترمینال داخلی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد آغازشده که تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این طرح نیز به‌صورت قرارداد پیمانکاری طرح و ساخت بااعتبار 440 میلیارد ریال در دست اجراست.

سرپرست اداره‌کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها همچنین از ابلاغ اعتبار 95‌میلیارد ریالی برای ساخت دیوار حفاظتی فرودگاه‌های میناب، بستک، پارسیان و بندرعباس خبر داد و گفت: در این طرح درمجموع 23‌کیلومتر حصارکشی در فرودگاه‌های هرمزگان انجام می‌شود که تا 15‌ماه دیگر به پایان خواهد رسید. مشاور این طرح شرکت راهیاب بهینه و پیمانکاران نیز گروه مشارکت عمران خلیج‌فارس و شرکت راهیاب ملل هستند.

وی هم‌چنین از اجرای طرح تامین، توزیع،‌ انتقال آب و جمع‌آوری شبکه فاضلاب آب فرودگاه مهرآباد خبر داد و افزود: مشاور این پروژه شرکت «آبسو» است و بااعتباری بالغ‌بر پنج‌میلیارد ریال تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

زحمتکشان گفت: هم‌چنین اخیرا مبلغ هفت میلیارد ریال اعتبار برای انجام مطالعات شبکه فاضلاب فرودگاه مشهد اختصاص‌یافته که تا یک سال دیگر به پایان خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.