| کد خبر: 175173 |

◄ جابه‌جایی مسافران هوایی کاهش یافت

بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران میزان جابه‌جایی مسافر داخلی و خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳ و ۱۰ درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران میزان جابه‌جایی مسافر داخلی و خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۳ و ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس آمار ، امسال حدود ۲۸ میلیون مسافر داخلی و خارجی با ۲۳۰ هزار پرواز در فرودگاه‌های کشور جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۳ و ۱۰ درصد کاهش داشته است.

 در نیمه نخست امسال ۲۳۰ هزار و ۱۳۶ پرواز انجام شده است و 2۷ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۳۰۴ نفر مسافر و ۲۸۴ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۵۱۶ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابجا شده‌اند.

فرودگاه مهرآباد با انجام ۶۵ هزار و ۹۷۳ و جابه‌جایی هفت میلیون و ۶۶۵ هزار و ۸۶۴ نفر رتبه نخست در بین فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

فرودگاه‌ مشهد با ۳۴ هزار و ۸۳۴ پرواز و پنج میلیون و ۴۱ هزار و ۱۵۵ مسافر و فرودگاه امام خمینی (ره) با ۲۷ هزار و ۵۶۹ پرواز و چهار میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۰ مسافر رتبه‌ دوم و سوم را دارند. 

همچنین رتبه چهارم تا دهم به ترتیب متعلق به فرودگاه‌های شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس و آبادان است.

در مدت مذکور ۱۸۹ هزار و ۱۰۳ پرواز داخلی انجام شده  و ۲۱ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۲۶ نفر جابه‌جا شده‌اند که در این میان فرودگاه مهرآباد رتبه نخست، فرودگاه‌ مشهد با ۲۸ هزار و ۸۳۳ پرواز داخلی و چهار میلیون و ۱۱۰ هزار و ۷۱ مسافر رتبه دوم  و فرودگاه شیراز با ۱۵ هزار و ۱۳۶ پرواز داخلی و یک‌میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۰۱ مسافر رتبه‌ سوم را در انجام پروازهای داخلی به خود اختصاص داده‌اند.

رتبه‌های چهارم تا دهم در پروازهای داخلی نیز به فرودگاه‌های اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس، آبادان و عسلویه تعلق گرفته است.

بر اساس این گزارش امسال با کاهش  حدود 9 درصدی در تعداد پروازهای داخلی و 13 درصدی در میزان جابه‌جایی مسافران داخلی روبرو بوده‌ایم که بی‌شک افزایش نرخ بلیت هواپیما ناشی از افزایش نرخ ارز از دلایل اصلی آن به شمار می‌رود.

همچنین پروازهای خارجی در نیمه نخست سال 97، ۴۱ هزار و ۳۳ پرواز و آمار جابه‌جایی ۶ افراد حدود میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۷۸ مسافر بوده است.

از این تعداد یک هزار و ۲۵۲ شامل پروازهای حج و ۶ هزار و ۴۶۲  پروازهای عتبات عالیات است که به ترتیب ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر و یک‌میلیون و ۱۴۶ هزار و ۴۰۷ نفر با این پروازها جابجا شده‌اند.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با انجام ۲۷ هزار و ۱۳۵ پرواز خارجی و جابه‌جایی چهار میلیون و ۳۲۶ هزار و ۵۴ نفر رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

فرودگاه‌ مشهد با ۶ هزار و یک پرواز و ۹۳۱ هزار و ۸۴ مسافر خارجی و فرودگاه شیراز با یک هزار و ۹۹۵ پرواز و ۲۴۹ هزار و ۵۸۶ پرواز خارجی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. 

بنابراین در مورد پروازهای خارجی نیز حدود 12 درصد کاهش تعداد پرواز و 11 درصد کاهش میزان جابه‌جایی مسافران هوایی گزارش شده است.

بر اساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران تعداد کل پرواز در شش‌ماهه نخست سال حدود 10 درصد، جابجایی مسافر حدود 13 درصد و حمل بار  حدود 11 درصد نسبت به نیمه نخست سال 96 کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.