| کد خبر: 175051 |

◄ بهره‌برداری از ترمینال مستقبلین فرودگاه ساری

مازندران صاحب پرواز بومی شد.

تین نیوز

نخستین خط پروازی بومی مازندران، با شرکت هواپیمایی وارش همزمان با بهره‌برداری از ترمینال مستقبلین و مشایعین فرودگاه ساری طی مراسمی افتتاح شد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در این مراسم آیت‌اله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، حسین اسفندیاری قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها و مسئولان استانی مازندران حضور داشتند.

سعدالله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از خط پروازی و ترمینال فرودگاه ساری گفت: از این پس استقبال و بدرقه زائران حج و عتبات عالیات در سالن ترمینال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از فرودگاه دشت ناز ساری در هفته حدود ۸۰ پرواز و در سال بیش از شش هزار و ۵۰۰ پرواز در فرودگاه‌های استان انجام می‌شود.

وطنخواه شمار مسافران جابجا شده در فرودگاه‌های استان را ۵۷۰‌هزار نفر در سال بیان کرد و گفت: وجود خط پروازی بومی از نیازهای استان بوده و می‌تواند در توسعه مناسبات گردشگری نقش ایفا کند و در فاز دوم شاهد افتتاح خط پروازی ویژه صادرات خواهیم بود.

به گفته وی به طور تقریبی هشت تا 9 شرکت هواپیمایی عملیات جابه جایی مسافران مازندران را به اقصی نقاط کشور انجام می‌دادند ولی مبدا پروازی تمامی آنها خارج از استان بوده و فرودگاه‌های استان تابع برنامه فرودگاه مبدا بودند.

وطن‌خواه گفت: در حال حاضر شرکت هواپیمایی وارش پایگاه و آشیانه‌اش در مازندران است و برنامه‌ریزی برای پروازهایش در استان چیده می‌شود و به همین دلیل می‌توان با آزادی عمل بیش‌تری در برنامه‌ریزی‌ها عمل کرد.

مدیرکل فرودگاه ساری پیش‌بینی کرد: با ورود این شرکت در عرصه هوانوردی مازندران، استقبال بیش‌تری از سوی مردم استان برای استفاده از هواپیما برای جابه جایی صورت گیرد.

وطنخواه در خصوص ظرفیت‌های شرکت جدید هم گفت: این شرکت هواپیمایی در سال 1396 مجوزهای لازم برای فعالیت اخذ کرد و پنج هواپیمای بوئینگ 737 در اختیار دارد که در فاز نخست با دو هواپیما پروازهای خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: این شرکت در مرحله نخست در مسیرهای ساری به تهران و ساری به مشهد پروازهایش را انجام می‌دهد و از اواسط ماه آینده، خط‌های پروازی جدید به دیگر مسیرهای کشور راه‌اندازی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.