| کد خبر: 174800 |

◄ پلیس فرودگاه جلوه‌ای از مدیریت چندوجهی

پلیس فرودگاه جلوه‌ای از مدیریت چندوجهی است.

تین نیوز

به گفته رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پلیس فرودگاه سمبلی از مشاغل پیچیده و چندوجهی است و کارکنان آن نیز نمادی از کارکنان چند پیشه هستند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‌اله مه‌آبادی ضمن هفته گرامیداشت نیروی انتظامی بابیان این مطلب عنوان کرد: اگر صنعت ما در کشاکش حوادث انقلاب، جنگ و بیش ازر سه دهه تحریم مقتدرانه و بدون وقفه به خدمت‌رسانی خود ادامه داده، این توفیق‌ها بیش از هر چیز به فداکاری‌ها و کرامت نهادها و همکاران خدوم ارتباط دارد که نمونه شاخص آن‌ها پلیس فرودگاه است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اذعان بر مشکلات شناختی نسبت به نقش و وظایف پلیس در جامعه گفت: بسیاری، پلیس را در نقش سنتی و تنها در چارچوب نظام کیفری می‌شناسند و از منظر نقش‌هایی مانند کشف جرم و مبارزه با جرائم و مهار خشونت‌ها و ضابط قضایی بودن تعریف می‌کنند و حتی به‌اشتباه پلیس را تنها به‌عنوان ابزار سیاست‌های کیفری-واکنشی به آن می‌نگرند و متاسفانه به وجوه ذاتی آن یعنی عامل حفظ نظم و انضباط در سطح جوامع و ارائه‌دهنده طیف وسیعی از خدمات مهم اشراف و یا توجه ندارند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابیان این‌که پلیس فرودگاه دارای نقش مهمی در ارائه خدمات به حدود 57‌میلیون مسافر و نیز تعداد زیادی مستقبل و بدرقه کننده دارد، افزود: یک تعارض ماموریتی سخت در وظایف پلیس فرودگاه‌ها وجود دارد. ازیک‌طرف وظیفه پلیس تامین امنیت و حفاظت فیزیکی فرودگاه‌هاست که این ماموریت تامین امنیت به‌طور ذاتی محدودیت دارد. ماموریت دوم نیز روان‌سازی امور مسافران و پروازها و جلوگیری از تشکیل صف است که ذاتا تسهیل‌کننده است.

وی بابیان این‌که تسهیل فرایندهای جابه‌جایی مسافران و بار در فرودگاه‌ها مهم‌ترین وظیفه فرودگاه و تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با سفر هوایی است، گفت: درعین‌حال پلیس کاری بسیار مشکل دارد و باید دو ماموریت متعارض را هم‌زمان انجام دهد.

مه‌آبادی افزود: یکی از وظایف مهم پلیس فرودگاه‌ها تامین امنیت است اما فرودگاه‌ها به دلیل تبعیت از مقررات بین‌المللی در تمام زمینه‌ها ازجمله امنیت باید از استانداردهای بالای بین‌المللی برخوردار باشند و اجرای این ماموریت نیازمند هوش بالا و انرژی بسیار زیادی است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به این‌که پلیس از عوامل موثر در سطح خدمت‌رسانی فرودگاه است، گفت: برخورد مناسب با مسافران و گردشگران در حین انجام ماموریت نیز یکی دیگر از انتظارهای مهم و بسیار سخت از پلیس فرودگاه‌هاست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به تعامل پلیس با دیگر عوامل موثر در امور امنیت افزود: وجود مرزهای مشترک در ماموریت‌ها و محل فعالیت، اقتضا می‌کند که با سایر عوامل مهم مانند سپاه حفاظت هواپیمایی و وزارت اطلاعات تعامل مثبتی داشته باشد و ناهماهنگی در این حوزه می‌تواند امنیت و نیز رضایت مسافران را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به پیچیدگی شغل پلیس فرودگاه‌ها عنوان کرد: ما فقط دو وظیفه امنیت و حفاظت فیزیکی را در فرودگاه از پلیس انتظار داریم اما این نیرو دارای ماموریت های مختلف دیگری نیز مانند مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ممانعت از انتقال مواد مخدر، مبارزه با انواع بزه، رسیدگی به شکایت‌های مسافران و ترددکنندگان در فرودگاه‌ها و اجرای وظایف ضابط قضایی و حتی امور فرهنگی ازجمله امربه‌معروف و نهی از منکر و مرزبانی است که هریک سختی‌ها و حساسیت‌های خاص خود رادارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.